2010-10-21
Igår var det dags att infinna sig på BVC för inskrivning av våran lilla skrutt, det började ju bra med att han pinkade ner hela skötbordet samt lite på sina byxor, det typiska var ju att vi inte stoppat ner några andra i skötväskan :p. Kom även in en läkare för att lyssna på hans andning då vi varit väldigt oroliga över denna, men allt lät jätte fint och hon sa att det är brosket i halsen som är så mjukt så därför kan det låta så här och det låter värre än det är. :). Växt hade han också gjort våran lilla skrutt, när han föddes för två veckor sedan var han 49 cm lång och nu är han 52 cm lång. Vikten låg på 3115 g i fredags och igår vägde han 3340 g så han växer så det knakar åt båda hållen :).. Efter BVC så åkte vi in en snabbis till Marieberg för att köpa ett par vantar åt honom så att han inte fryser om sina små händer.

Idag fick Daniel ha lite egentid med William då jag var upp till barnmorskan. Igår fick jag super ont samt ökande blödningar så jag tänkte att det var lika bra att kolla upp detta så det inte är något. Men allt såg så bra ut sa barnmorskan, blödningarna kan komma och gå i både små och stora mängder i upp till 8 veckor, jag som tycker att det är jobbigt att ha mens en vecka :s. Det onda får jag också leva med då det är livmodern som arbetar för att dra ihop sig, detta kunde ta upp till tre månader innan den har gjort det helt, skit kul verkligen. Nästa gång blir det fasen kejsarsnitt ;).

Efter barnmorskan tog vi bilen och for till Örebro för att hälsa på Maria och Ella. Världens bästa Ella fyller 1 år idag och jag kan inte fatta att tiden har gått så fort. Hon är ju stora tjejen nu som snart pratar :). Världens sötaste är hon i vilket fall som helst :). Nu blir det kalas för henne både imorgon och på söndag! :D.

Det hände en liten olycka på skötbordet nu ikväll också, dumma mamma lyfte upp benen på lilla skrutten för att ta bort bajs, medans lillen blev lite pinknödig, vilket resulterade i att han råkade pinka sig själv på kinden. Det är inte lätt ibland :).

Besök har vi haft denna vecka också, i måndags var Hannah här och William fick så otroligt fina presenter av henne och Marcus, hennes mamma var också med på ett hörn :). Skorna har vi redan börjat använda och de uppskattas vekligen :). I tisdags kom Sandra, Linda och DG hit och även av dem fick William jätte fina presenter :).

Nej nu ska jag plocka ihop tvätten som vi ska tvätta läskigt tidigt imorgon, kl 7 har vi tvättid för det var den enda tiden som fanns annars hade vi fått vänta tills nästa vecka :(..

Ha det så bra!

1 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis till bebben..
Men jag kan säga att snitt är inte alls bättre du blöder i upp till 8 veckor då med plus att du har ett stort sår på magen som ska läka. Läkningstiden efter är mycket jobbigare än om man föder normalt. Så vad glad att du kunde föda normalt :) Jätte söt bebis!

Familjen

Min fina familj som denna blogg i första hand handlar om. Jag heter Caroline, är 25 år och arbetar som vårdare i Örebro. Mannen i mitt liv heter Daniel, han är min trygghet och den som tar ner mig på jorden när jag ibland svävar bort lite för högt. Tillsammans har vi vår son William som betyder allt för oss! Vi bor i Kumla i en lägenhet med våra två katter och i denna blogg kommer du att få följa vårt vardagliga liv och allt som hör till!

William

Vår älskade lille prins William föddes 101007 och livet fick en helt ny mening. Det är bus från morgon till kväll och nu tar han även klivet ut i barnomsorgen, vilket betyder ännu mera bus!

Följ min blogg :)

Follow Caroline