2011-03-03
I brist på annat så slänger jag in ett par rader här :). De senaste dagarna har varit ganska frustrerande, och det är milt uttryckt. William åkte också på en förkylning, tror jag, han har varit super slemmig i halsen och i måndags och halva tisdan så hade han feber och var inte alls pigg :(. Vet inte hur många bajsblöjor jag byter om dagen, så jag funderar återigen på tänder, för hans händer är konstant i munnen, han är kinkig och inte alls som han brukar vara. Nätterna är värst, han har ju alltid sovit super bra men de senaste nätterna har han vaknat i panik och bara stortjutit, att lugna ner honom har inte varit det lättaste. Första natten han gjorde detta så räckte det med att lägga honom bredvid mig så somnade han om, men inatt fick vi ta till mat för att han skulle lugna sig. Själva proceduren vid läggning har också varit frustrerande de senaste dagarna, då han har haft panik och bara gråtit och gråtit så fort jag lagt honom i sängen. Idag kom han i säng kl 19 (ovanligt tidigt) och har bara vaknat till en gång sedan dess, så jag hoppas att han sover för natten *peppar peppar ta i träd*. Ska snart gå in och ge honom en flaska ersättning i sömnen och hålla tummarna att han inte måste bajsa så att han vaknar :).

På grund av sjukdom har vi varit hemma och det har varit ganska så tråkigt om man säger så. Vi har ju myst massor, men att inte ha haft någon kontakt mer än per telefon med omvärlden har ju gjort att man känner sig sjukare än vad man varit. Idag har vi iallafall vågat oss ut och fått andas frisk luft. Vi styrde bilen mot IKEA och där inhandlades en stol till William, nya dricksglas och en badhandduk till William. Sedan styrde vi bilen till Grizzly och köpte kattsand. Efter det åkte vi till Maxi och handlade lite samt hämtade ut ett paket från jotex :).

Imorgon ska jag och William först träffa Sandra och ha lite fikamys på Sveas här i Kumla och på kvällen kommer Hannah hit och myser, längtar massor till morgondagen måste jag säga :).

Nej nu ska jag göra iordning en flaska till min lilla skrutt!

Ha det så bra!

0 kommentarer:

Familjen

Min fina familj som denna blogg i första hand handlar om. Jag heter Caroline, är 25 år och arbetar som vårdare i Örebro. Mannen i mitt liv heter Daniel, han är min trygghet och den som tar ner mig på jorden när jag ibland svävar bort lite för högt. Tillsammans har vi vår son William som betyder allt för oss! Vi bor i Kumla i en lägenhet med våra två katter och i denna blogg kommer du att få följa vårt vardagliga liv och allt som hör till!

William

Vår älskade lille prins William föddes 101007 och livet fick en helt ny mening. Det är bus från morgon till kväll och nu tar han även klivet ut i barnomsorgen, vilket betyder ännu mera bus!

Följ min blogg :)

Follow Caroline