2011-02-27
Klockan är 00.54 och jag borde egentligen sova, men här sitter jag och är jätte pigg :). Veckan har varit hyffsad förutom att man har åkt på en förkylning :(. Började känna av halsen redan i onsdags men det var inget jag tänkte så mycket på, när jag vaknade på torsdan så var den alldeles tjock och gjorde ont. Nu har jag bara lite täppt näsa, tacka vet jag Otrivin Menthol, och så kliar det i halsen vilket gör att jag hostar som en tok och speciellt på kvällarna. Detta är ju inte jätte bra eftersom jag hostar skit mycket när William ska sova men som tur är så har vi en son som inte är lättväckt, han brås på sin far med andra ord :). Veckan har varit lite långtråkig, vi har inte gjort så himla mycket, sedan har det ju varit skit kallt vilket har gjort att man inte vill gå ut med William.I onsdags var vi på Marieberg en sväng med mamma, shoppade lite till William inne på H&M eftersom jag hade fått en bonuscheck på 250 kr + 20% rabatt :). Mamma hade även med sig hoppgungan som de köpt till William, denna prövade vi i torsdags och den tyckte han var skit kul :). Det roligaste han vet just nu är att stå i vårat knä och hoppa upp och ner så vi tänkte att då kommer han nog att tycka om en hoppgunga, och mycket riktigt så gjorde han det :). För att få tiden att gå lite igår så åkte vi hem till Laxå och mös med mamma, pappa och Oscar. Där bjöds det på god tacopaj och massa mys :). Idag tog vi bilen och hamnade i Lindesberg av alla ställen, Daniel skulle kolla upp vart arbetsförmedlingen låg eftersom han ska dit på onsdag. Efter det handlade vi med oss lite mat från Donken och åkte hem till Kenth och Berit. Där var också söta Ella som vi inte har sett på evigheter! Hon har blivit så himla stor och världens sötaste är hon, dock blev hon lite avundsjuk när Maria höll i William ;).

Vi har även börjat med smakportioner nu och William mumsar morotspuré som aldrig förr :). Nu har han även fått smaka på morot och palsternacka och även det var en hit :). Fruktpuré tänkte vi börja med när han ätit de andra ett tag så att han inte bara vill ha det :). Vi har även prövat gröt men det gjorde att han fick lite magknip av men Maria tipsade om att göra den lösare så det ska jag pröva nästa gång :).

Denna vecka har kännts jätte konstig för vi har inte träffat Hannah på hela veckan och vi brukar ses minst en gång i veckan, saknar henne ganska så rejält kan jag säga! Men på tisdag så ska jag och William åka hem till henne och mysa massor!! :).

Imorgon står det städ på schemat, vi ska även panta burkar och åka till insamlingen. Sedan ska vi veckohandla mat så det blir mycket att stå i. William ska få vara hos sin farmor och farfar under tiden :).

Nej nu ska jag gå och lägga mig, annars blir det inte många timmars sömn innan lille skrutten vaknar!

Ha det så bra!

1 kommentarer:

Ullrika sa...

Svar: De går o ha ligg del o sitt del, syran hade en sån vagn förut fast en annan förg.. men vi funderar på o köpa liggvagnen o kolla om vi hittar nån billig tvillingvagn på blocket annars är ju ståbräda som ni säger en lösning ;)

Familjen

Min fina familj som denna blogg i första hand handlar om. Jag heter Caroline, är 25 år och arbetar som vårdare i Örebro. Mannen i mitt liv heter Daniel, han är min trygghet och den som tar ner mig på jorden när jag ibland svävar bort lite för högt. Tillsammans har vi vår son William som betyder allt för oss! Vi bor i Kumla i en lägenhet med våra två katter och i denna blogg kommer du att få följa vårt vardagliga liv och allt som hör till!

William

Vår älskade lille prins William föddes 101007 och livet fick en helt ny mening. Det är bus från morgon till kväll och nu tar han även klivet ut i barnomsorgen, vilket betyder ännu mera bus!

Följ min blogg :)

Follow Caroline