2011-02-10
Denna vecka har varit extremt "rolig" från det att Daniel åkt till jobbet så har William varit grinig och jag gör allt för att göra honom nöjd, men ingenting funkar :(. Börjar att bli ganska så frustrerande måste jag säga. Numera så rullar han från rygg till mage så fort man lägger honom på golvet, han har även lyckats att ta sig framåt och han har snyggaste stilen när han gör det :p. Han blir förbannad när han inte kommer tillbaka på rygg, det har han glömt bort hur man gör :p. Om man bortser från allt jäkla gnäll så är han världens finaste :).

I måndags var vi på BVC, vi fick träffa våran nya sköterska som verkade helt okej faktiskt. Vägning och mätning gick super bra och han växer så det knakar lille plutten!
Vikt: 6410 gram (110110 vägde han 5770 gram)
Längd: 65 cm (110110 var han 63 cm)
Huvudomfång : 43 cm (110110 var det 41.8 cm)

Nästa gång vi ska dit är det dags för spruta igen :(. Hoppas att det går lika bra som förra gången!

Nej nu ska jag försöka roa grinollen!

Ha det så bra!

4 kommentarer:

Moa-Johanna sa...

Det är helt okej att känna att det är frustrerande när de gnäller. Det är inte jämt mysigt och roligt att ha bebbar.. Men mestadels;)

hanna sa...

Visst känns det frustrerande ibland, man känner sig ju så hjälplös =( Och förresten, fint det blivit här på bloggen!! =)

Amanda sa...

De är verkligen fina de där byxorna :) Då är de ännu fler med dem, Viggo har likadana också!

I ärlighetens namn så har det varit väldigt många olika perioder med mycket gnäll från Nelias sida, speciellt de första månaderna, men det går över. Eller det blir en paus i alla fall, tills nästa period kommer igång ;)

malin sa...

är säkert alla dessa jädra utevcklingsfaser dom har första året..Märks iaf på oliwer när han är i en sådan fas...super gnällig!

Familjen

Min fina familj som denna blogg i första hand handlar om. Jag heter Caroline, är 25 år och arbetar som vårdare i Örebro. Mannen i mitt liv heter Daniel, han är min trygghet och den som tar ner mig på jorden när jag ibland svävar bort lite för högt. Tillsammans har vi vår son William som betyder allt för oss! Vi bor i Kumla i en lägenhet med våra två katter och i denna blogg kommer du att få följa vårt vardagliga liv och allt som hör till!

William

Vår älskade lille prins William föddes 101007 och livet fick en helt ny mening. Det är bus från morgon till kväll och nu tar han även klivet ut i barnomsorgen, vilket betyder ännu mera bus!

Följ min blogg :)

Follow Caroline