2011-03-18
Ja i måndags var det dags för 5 månaders kontrollen på bvc och man kan ju inte säga att han växer våran lilla kille. Vikten var 7200g (den 7/2 vägde han 6410g), längden var 68 cm (den 7/2 var han 65cm). Han går stadigt uppåt på både längden och bredden och följer sin kurva precis som han ska :). I måndags var det också dags för sprutan och det var med tunga steg vi gick dit, eftersom det gick så bra första gången så tänkte vi att det kommer säkert att bli helt tvärtom denna gång men tji fick vi. Han gnällde till när själva sprutan togs men sen var han mest förbannad över att behöva sitta still :). Han var jätte pigg hela dagen, på kvällen blev han ledsen hade ont i benen och feber på det så då gav jag honom en alvedon så att han kunde sova. Som tur var så var Hannah och Emma här och underhöll honom så att hans humör var på topp :).

Veckans underbara väder har inneburit två riktigt långa och härliga promenader med Valerica och hennes lille Love :). Hoppas att vädret håller i sig, dock läste jag på na.se att det skulle bli klass 1 varning på snöstorm inatt, jäkla skit, men det ska tydligen bli jätte varmt och fint nästa vecka så man får väl stå ut antar jag.

Rubriken löd ju också matvägran och det är precis vad William gör just nu, han total vägrar ersättning och välling. Idag har han fått i sig max 300 ml och han brukar dricka 700-800 ml. Gröt och majspure har gått jätte bra det har han mumsat i sig men så fort han ser flaskan med ersättning så kniper han ihop munnen och blir hysterisk. :(. Vi får se när han vaknar inatt då han åt sista portionen gröt vid 18. Har telefontid med BVC imorgon för lite rådfrågning så då får vi se vad de har att säga.

Idag har vi varit hemma hos Cecilia och hennes lilla Freya på mamma/barn träff :). Var jätte trevligt trots en övertrött och grinig William :).

Nej nu måste jag sova, vi har tvättstuga imorgon kl 7 :/.
BlogBooster-The most productive way for mobile blogging. BlogBooster is a multi-service blog editor for iPhone, Android, WebOs and your desktop

4 kommentarer:

Om mig... sa...

kanske kommit på att mat är så gott så ersättningen kan fara åt helvete =)

Anonym sa...

är det typiskt att unga mammor bara pratar om sina barn, jämt?

Anonym sa...

är det typiskt att unga mammor bara pratar om sina barn, jämt?

Maria sa...

Nej Åsa, men det är rätt vanligt att man som mamma skriver mycket om sitt barn eftersom livet helt plötsligt handlar väldigt mycket om just det.

Familjen

Min fina familj som denna blogg i första hand handlar om. Jag heter Caroline, är 25 år och arbetar som vårdare i Örebro. Mannen i mitt liv heter Daniel, han är min trygghet och den som tar ner mig på jorden när jag ibland svävar bort lite för högt. Tillsammans har vi vår son William som betyder allt för oss! Vi bor i Kumla i en lägenhet med våra två katter och i denna blogg kommer du att få följa vårt vardagliga liv och allt som hör till!

William

Vår älskade lille prins William föddes 101007 och livet fick en helt ny mening. Det är bus från morgon till kväll och nu tar han även klivet ut i barnomsorgen, vilket betyder ännu mera bus!

Följ min blogg :)

Follow Caroline