2011-01-29
Idag står det städ och tvätt på schemat, absolut inte det roligaste som finns att göra en lördag men det måste göras. William och jag har varit uppe sen 8.15 och jag jobbar på att få upp hans far också, inte det lättaste direkt. Han får sovmorgon i stort sett varje dag och så säger han åt mig att sluta tjata på honom, ja se karlar alltså. Det blir spännande imorgon då jag ska med Hannah och Emma till Ullared, stackars William kommer ju få ligga och skrika i en kvart innan Daniel vaknar :p. Medan vi städar och tvättar så ska William vara hos sin farmor och farfar och mysa! :). Lika bra det eftersom det kommer bli ett par vändor upp på vinden med alla kartonger som ska upp dit :p.

William är inte lika grinig längre, så det kanske inte är tänderna som är på gång, önskar att han kunde prata och tala om vad som är fel :). Nu ligger han i allafall på golvet och leker som aldrig förr, talar till de på tv.n gör han också ibland när han inte orkar prata till sina leksaker :).

Igår åkte jag, William, Emmelie och Nicole hem till Emma och hennes två busungar Hannah och Maja. De har fått för sig att bosätta sig mitt ute i ingenstans, nämligen Björneborg. Jag hade ju aldrig varit där så jag anförtrodde mig till tekniken i form av en gps. Och jäkla gps säger jag bara, tror att den behöver en uppdatering, för jäklar vad vi körde innan vi kom fram dit vi skulle :p. När vi väl kom fram så var det jätte trevligt, det bjöds på god fruktsallad och kaffe :).När vi skulle hem stallde jag in gpsen på hem och började köra, helt plötsligt var vi verkligen mitt ute i ingenstans, en smal skogsväg och allt vi såg var skog och snö, det gick inte att köra fortare än 50 för det var så halt. Då vände vi och åkte tillbaka sedan tog vi motorvägen hem :p. Då hittade jag ju i allafall :p. William var i allafall helt slut efter allt bilåkande för han somnade 21 och sov till 8.15 imorse :).

Nej nu ska jag gå och skaka liv i Daniel!

Ha det så bra!

0 kommentarer:

Familjen

Min fina familj som denna blogg i första hand handlar om. Jag heter Caroline, är 25 år och arbetar som vårdare i Örebro. Mannen i mitt liv heter Daniel, han är min trygghet och den som tar ner mig på jorden när jag ibland svävar bort lite för högt. Tillsammans har vi vår son William som betyder allt för oss! Vi bor i Kumla i en lägenhet med våra två katter och i denna blogg kommer du att få följa vårt vardagliga liv och allt som hör till!

William

Vår älskade lille prins William föddes 101007 och livet fick en helt ny mening. Det är bus från morgon till kväll och nu tar han även klivet ut i barnomsorgen, vilket betyder ännu mera bus!

Följ min blogg :)

Follow Caroline