2011-01-21
William ligger och sover så jag passar på att slänga in ett par rader här! :). Har äntligen fått honom att sova i sin säng under dagtid också och det är verkligen guld, han är numera utvilad när han vaknar. Tidigare sov han ju alltid här i soffan, men oftast blev det bara en vila på 20 max 30 minuter och det gjorde honom bara ännu tröttare så han tog ju power naps titt som tätt. Igår rullade han från mage till rygg, men lika fort glömde han bort hur man gjorde :). Nästa gång jag la honom på magen så hade han glömt bort hur man skulle göra vilket resulterade i en jätte frustrerad liten kille :). Han har också kommit på att stå upp i mitt knä är bland det roligaste som finns och skulle helst av allt vilja göra det hela tiden :).Det har väl egentligen inte hänt så värst mycket sedan sist, William fortsätter att sova hela nätterna och vaknar runt 8 på morgonen, jätte skönt tycker jag :).. De sista dagarna har jag lyckats få honom att somna innan 23 också och ändå vaknar han vid 8 :). Idag gick både jag och Daniel upp vid 6.30 för vi hade tvättstuga men William han vaknade inte fast vi stökade här ute och sov gott till klockan 8.10 :). Har världens bästa son om jag får säga det själv :). Imorgon tänkte jag att vi skulle promenera bort till skogsvägen, hade tänkt gå ut en sväng idag men vagnen är i bilen och det är ett jäkla projekt när man är ensam att få ut den så jag skippade den idén idag så går vi imorgon istället när Daniel är hemma också :). Har köpt en åkpåse till vagnen också eftersom det börjar bli trångt för William i liften. Han börjar bli så stor våran lilla kille :). Imorgon kväll kommer Hannah hit och myser med oss, var ju en vecka sedan vi träffades och det är nästan att man har lite abstinens faktiskt :). På söndag åker vi ner till Laxå för att gratta mamma som fyllde år igår, de skulle bjuda på mat :). Snart far de iväg till Thailand också, skit fuskit vill också åka, men det får bli när William är lite större :).

Nej nu ska jag kika på tv!

Ha det så bra!

0 kommentarer:

Familjen

Min fina familj som denna blogg i första hand handlar om. Jag heter Caroline, är 25 år och arbetar som vårdare i Örebro. Mannen i mitt liv heter Daniel, han är min trygghet och den som tar ner mig på jorden när jag ibland svävar bort lite för högt. Tillsammans har vi vår son William som betyder allt för oss! Vi bor i Kumla i en lägenhet med våra två katter och i denna blogg kommer du att få följa vårt vardagliga liv och allt som hör till!

William

Vår älskade lille prins William föddes 101007 och livet fick en helt ny mening. Det är bus från morgon till kväll och nu tar han även klivet ut i barnomsorgen, vilket betyder ännu mera bus!

Följ min blogg :)

Follow Caroline