2011-01-12
Passar på att slänga in ett par rader medan William sover! :). Det blir ju som jag tidigare nämnt inte mycket skrivet här nu för tiden men jag ska försöka att bättra mig, men jag lovar inget! :). Inte har det hänt sådär jätte mycket sedan sist heller :P. Vi har myst en del med Hannah som vanligt, hennes besök uppskattas välldans mycket blir rätt så ensamt här på kvällarna annars.

Vi har också tagit de första sprutorna, hade skräckbilder i huvudet innan vi gick dit hur William skulle skrika rakt ut och vara super ledsen och att han skulle få superhög feber på kvällen och vara super ledsen. Men inget av detta blev det, när han fick sprutorna gnydde han till lite men sedan var det bra och ingen feber fick han heller utan det gick super bra hela kvällen :). Jätte skönt tycker jag eftersom jag som vanligt var ensam hemma eftersom Daniel jobbade. Nästa gång det är dags för sprutor är om två månader, men jag vågar absolut inte hoppas att det går lika bra då. Växt hade han gjort också våran lilla skrutt.
Vikt: 5770 gram (101213 vägde han 5100 gram)
Längd: 63 cm (101213 var han 58.5 cm)
Huvudomfång : 41.8 cm (101213 var det 41 cm)

Dock var vi lite osäkra på att han blev rätt mätt sist vi var där, då hade vi en vikarie och hon kunde inte riktigt med mätbordet så han kan ha varit längre när vi var där den 13 december, men strunt samma :). Han växer som han ska och följer sin kurva och det är det som är huvudsaken. :).

På lördag ska jag ha lite egentid med Hannah på Marieberg, jag fick massor av presentkort i julas så jag tänkte åka in och se om jag kunde hitta mig ett par byxor eller något, det skulle verkligen behövas i allafall :). Sedan om det slinker ner någon tröja också är ju inte helt fel! :). Då kanske man kan lägga undan mammakläderna ;).

I år är det födelsedagarnas år, Johan inleder med att fylla 30 år i februari (måste komma på något bra bus :P), Jag och Daniel fyller 25 år i juni (oavsett vad Daniel säger så är 25 år faktiskt jämnt och en födelsedag som ska firas ordentligt!!) och sedan fyller Maria 30 år i september (ett bra bus ska kommas på till det med! :p). Sedan får vi ju inte glömma bort alla vänner som också fyller jämnt i år :).

Idag har William och jag spenderat större delen av eftermiddagen i Sannahed hemma hos Cajsa och hennes fina familj. Vi träffade andra mammor och deras barn från föräldragruppen och det var hur trevligt som helst! :D. Nästa träff blir hemma hos Sofie i deras nybyggda hus, vi längtar redan! :).

Nej nu vaknar William! :).

Ha det så bra!

0 kommentarer:

Familjen

Min fina familj som denna blogg i första hand handlar om. Jag heter Caroline, är 25 år och arbetar som vårdare i Örebro. Mannen i mitt liv heter Daniel, han är min trygghet och den som tar ner mig på jorden när jag ibland svävar bort lite för högt. Tillsammans har vi vår son William som betyder allt för oss! Vi bor i Kumla i en lägenhet med våra två katter och i denna blogg kommer du att få följa vårt vardagliga liv och allt som hör till!

William

Vår älskade lille prins William föddes 101007 och livet fick en helt ny mening. Det är bus från morgon till kväll och nu tar han även klivet ut i barnomsorgen, vilket betyder ännu mera bus!

Följ min blogg :)

Follow Caroline