2011-01-26

William har som jag tidigare skrivit varit grinig sedan i fredags, men igår kväll tog priset. Ingenting gjorde honom nöjd, varken att ligga ner, sitta i mitt knä eller stå upp utan han bara gnällde och gnällde. Såna här kvällar händer inte ofta, därför är de så frustrerande när de väl kommer. Han åt en gång i timmen och då var det inte bara småslurkar utan över 120 ml varje gång från 19.30 till 21.30, han grävde i munnen och grät. Jag försökte massera men det verkade som om det gjorde ont i tandköttet på honom. Jag ber till gudarna att det är tänder som är på gång och att den/de snart ploppar upp så att han blir sitt vanliga jag igen. Klockan 22.15 lyckades jag äntligen få honom att somna, men precis som natten innan så har han sovit oroligt, legat och gnytt och inte riktigt kommit till ro. Klockan 5 imorse slog han upp sina blå första gången, men då lyckades jag få honom att somna om till 6, men sedan var det bara att kliva upp och ge honom mat. Efter matning bytte jag om på honom och fick honom att somna om eftersom han var jätte trött. Men här har jag suttit uppe sedan dess, har fått i mig två koppar kaffe, men hinner nog få i mig ett par till innan dagen är slut. Trött som skrutt är jag och håller tummarna att denna kväll blir lite lugnare!

2 kommentarer:

Maria sa...

Det låter garanterat som tänder så rätt som det är så ploppar de nog upp ska du se! Det är dock skitjobbigt medan man väntar på dem! Bara att stå ut...det är ju ett par stycken....

Moa-Johanna sa...

Tufft är det att vara mamma.! Men man klarar allt.

Familjen

Min fina familj som denna blogg i första hand handlar om. Jag heter Caroline, är 25 år och arbetar som vårdare i Örebro. Mannen i mitt liv heter Daniel, han är min trygghet och den som tar ner mig på jorden när jag ibland svävar bort lite för högt. Tillsammans har vi vår son William som betyder allt för oss! Vi bor i Kumla i en lägenhet med våra två katter och i denna blogg kommer du att få följa vårt vardagliga liv och allt som hör till!

William

Vår älskade lille prins William föddes 101007 och livet fick en helt ny mening. Det är bus från morgon till kväll och nu tar han även klivet ut i barnomsorgen, vilket betyder ännu mera bus!

Följ min blogg :)

Follow Caroline