2011-01-06
Haha oj vad jag inte bloggar som jag brukar, får väl skylle på att tiden inte räcker till eller något! :). Nu har det i allafall blivit januari 2011, tiden går fort när man har roligt, snart ska jag ringa till jobbet för att förlänga min mammaledighet, Daniel ska bara bestämma sig för hur länge han vill gå hemma med William.

Nyår spenderades i Örebro hos familjen Widarsson/Emdemalm, det bjöds på sjukt god mat och trevligt sällskap! Johan är en riktig mästerkock om jag får säga min mening! :). Ella somnade vid 21.30 och William tog sig ett par powernaps för att sedan hurra in det nya året med oss! Dock missade vi att skåla då alla var fullt upptagna med att kika på raketerna, men det kommer ju fler nyår :).

Dagarna rullar på som vanligt här hemma och William utvecklas mer och mer :). Justnu är händerna roliga och de åker in och ut ur munnen stup i kvarten, han suger på dem så man hör det lång väg! :). Han är också välldans trött på att ligga på rygg och så fort han hamnar på golvet så börjar kampen om att komma över till mage, dock har han inte riktigt fått in rätt sving än men han är på god väg! :).

Våran kära lilla Gösta hade jag kunnat kasta ut i natt och med gott samvete dessutom, fan vad han var dum. Var precis överallt där han inte fick vara, gick runt och vankade och kom inte till ro och jamade och jamade. Vi får ta och köpa hem den där doftgrejen igen och se om det blir bättre, han har ju varit sån här förr också även innan William kom och då hjälpte det med den så jag hoppas att det gör det nu med!

Idag skulle William och jag åkt hem till mamma och pappa men vädret sätter stopp för det, är så sjukt trött på snö nu så jag skulle kunna kräkas! Men vi åker imorgon istället, då skulle vädret bli bättre! :).

Nej nu vaknar William så det är bäst att mysa lite med honom! :).

Ha det så bra!

0 kommentarer:

Familjen

Min fina familj som denna blogg i första hand handlar om. Jag heter Caroline, är 25 år och arbetar som vårdare i Örebro. Mannen i mitt liv heter Daniel, han är min trygghet och den som tar ner mig på jorden när jag ibland svävar bort lite för högt. Tillsammans har vi vår son William som betyder allt för oss! Vi bor i Kumla i en lägenhet med våra två katter och i denna blogg kommer du att få följa vårt vardagliga liv och allt som hör till!

William

Vår älskade lille prins William föddes 101007 och livet fick en helt ny mening. Det är bus från morgon till kväll och nu tar han även klivet ut i barnomsorgen, vilket betyder ännu mera bus!

Följ min blogg :)

Follow Caroline