2010-12-04
Trots att Daniel börjat kl 14 hela veckan och inte varit hemma så mycket så har veckan gått riktigt fort! Kanske har med att göra att jag och William har sett till att vi har varit sysselsatta :). I måndags var Hannah här och mös med oss, vi åt pizza och tittade på Facebook filmen. På tisdagen fick jag ett sms av henne där hon undrade om vi ville komma på fika, SJÄLVKLART! :). Så jag och William trotsade kylan och vandrade bort till hennes föräldrar. I onsdags var jag på jobbet och hälsade på en sväng och efter det så åkte vi hem till mamma och pappa i Laxå. Fick pengar till en ny overall av pappa så på torsdagen åkte jag in till Marieberg och köpte en till William på Polarn&Pyret, jätte fin var den och framför allt mycket varmare än den han hade. På eftermiddag beökte vi faster Maria och kusin Ella, mycket trevligt hade vi och Ella var väldigt nyfiken på varför William inte hade något hår på huvudet medan hon har massor :).

Igår tog vi det bara lugnt hemma jag och William. Jag hade planerat helgen så bra, idag skulle William få vara hos sin mormor och morfar medan jag och Daniel städade här hemma och imorgon skulle vi åka hem till Jossa, Micke och lille Viggo. Det sket sig rätt så hårt.
Jag började känna av magen lite igår eftermiddag, fick gå på toa ett par gånger. Sedan kom illamående och frossa. Så jag och William la oss i våran säng och sov från 18-20, när jag vaknade mådde jag bättre och illamåendet var nästan över. Men när jag sedan hade bytt blöja på honom och skulle nattmata så kände jag att det går inte längre. Så jag ringde i panik till Daniel och sa att han var tvungen att skynda sig hem för att jag nog blivit magsjuk, hann knappt lägga på luren förrän jag var tvungen att rusa till toan. William låg och grät i våran säng, jag hade kräks överallt på mig så jag fick ringa hit Berit som hjälpte mig med William tills Daniel kom hem.
Natten spenderades på en stenhård madrass i Williams rum, jag hade ont i hela kroppen när jag vaknade, men som tur var så kräktes jag inget mer och när jag vaknade imorse mådde jag kanon igen. Jätte konstigt men jag klagar inte! Vi rensade ur garderoben i hallen och Daniel åkte iväg till insamlingen med det som skulle dit.

Imorgon ska jag skjutsa William till Laxå så vi kan städa, Daniel ska iväg med sina föräldrar också för att köpa tv. Imorgon blir det äntligen julfint även hos oss :). Nu håller jag bara tummarna för att William håller sig frisk!

Nu ska jag packa hans väska inför imorgon!

Ha det så bra!

0 kommentarer:

Familjen

Min fina familj som denna blogg i första hand handlar om. Jag heter Caroline, är 25 år och arbetar som vårdare i Örebro. Mannen i mitt liv heter Daniel, han är min trygghet och den som tar ner mig på jorden när jag ibland svävar bort lite för högt. Tillsammans har vi vår son William som betyder allt för oss! Vi bor i Kumla i en lägenhet med våra två katter och i denna blogg kommer du att få följa vårt vardagliga liv och allt som hör till!

William

Vår älskade lille prins William föddes 101007 och livet fick en helt ny mening. Det är bus från morgon till kväll och nu tar han även klivet ut i barnomsorgen, vilket betyder ännu mera bus!

Följ min blogg :)

Follow Caroline