2010-12-20
Helgen som varit har varit lugn och skön!
I fredags tog jag och William det lugnt och skönt, åkte till Maxi för att handla medan Daniel fortfarande var hemma. Efter att Daniel åkte till jobbet så mös jag och William både i soffan och på golvet! :). Sedan blev det lite chips och dricka, men
efter nyår måste det bli skärpning på den fronten, helgen kan man unna sig lite gott men på veckodagarna får det vara stopp med det.

På lördagen så lämnade vi William hos sin farmor och farfar, Daniel behövde ha lite nya kläder så vi åkte in till Marieberg en snabbis. Det var fullkomligt kaos där måste jag säga, 20 minuter tog det för oss att bara hitta en parkering. Inne på Marieberg så var det rätt lugnt, köer på vissa affärer men inte i de vi var inne i. Daniel kom därifrån både med nya jeans och en ny skjorta! :). Jag hade inga pengar så jag fick snällt gå och sukta efter allt fint jag såg. Sedan när vi kom tillbaka till Kumla kom Maria och Johan för att lämna Ella hos mormor och morfar för att även de fara till Marieberg. Jag passade på att mysa massor med finaste Ella som bjöd på massor av kramar :). Hon har blivit så duktig på att gå så det är inte klokt! Stora tjejen är hon nu! :). Berit hjälpte Daniel att sy upp hans byxor. Sedan var det bara att åka hem, Daniel gjorde sig iordning för julbordet med jobbet på Harrys och jag matade William och satte på honom pyjamas. Skjutsade in Daniel till Harrys och styrde bilen mot Ladugårdsängen och hem till Maria och Johan samt en sovande Ella för riktigt trevligt lördagsmys! :). Så skönt att få prata av sig med någon också som förstår precis hur jag har det i vissa situationer :). William visade bara sin bästa sida och hade så roligt! :). Daniel som bara skulle äta lite mat och ta ett par öl hörde av sig efter 00 och ville hem, full som skrutt var han :p. Det var tametusan världens längsta bilresa hem, utan att överdriva så tog det säkert 45 min att ta sig till Kumla för att han mådde lite dåligt emellanåt, tre gånger fick jag snart försöka hitta någonstans att parkera för att han var tvungen att komma ur bilen. Haha jag kan inget annat än att skratta :). När vi äntligen kom hem efter 1 någongång så var det riktigt tur att William somnade om i sängen direkt, annars hade jag dött för jag var så trött. Daniel han spenderade natten på soffan, trots att jag sa åt honom att lägga sig i sängen, och det fick han betala för dagen efter :p.

Igår var vi bara hemma och tog det lugnt, William vaknade vid 8 för att äta och efter det körde vi upp Daniel, har man barn går det inte att ligga och dega och vara bakis hela dagen ;). På eftermiddagen så åkte vi till Maxi och köpte lussebullar för att ha till adventsfikat :).

På onsdag ska jag och fina Hannah baka massor av julgodis, får hoppas att det finns
lite godis kvar till jul ;). Det ska bli så himla mysigt, baka och snacka massa skit och mata William när han är hungrig :).

Idag sov William rekordlångt, la honom vid 23 igår och han vaknade 8.30 och då fick jag nästan väcka på honom :).

Nej nu ska jag göra mig iordning, måste snart börja med maten så att Daniel får med sig en matlåda till jobbet!

Ha det så bra!

1 kommentarer:

Maria sa...

Haha, nej jag tycker också det verkar konstigt att Ella har varit sådär liten! Jag ska ge henne extra många pussar från er och ni måste göra detsamma med William! Blir sååå kul att ses på juldagen!!

Familjen

Min fina familj som denna blogg i första hand handlar om. Jag heter Caroline, är 25 år och arbetar som vårdare i Örebro. Mannen i mitt liv heter Daniel, han är min trygghet och den som tar ner mig på jorden när jag ibland svävar bort lite för högt. Tillsammans har vi vår son William som betyder allt för oss! Vi bor i Kumla i en lägenhet med våra två katter och i denna blogg kommer du att få följa vårt vardagliga liv och allt som hör till!

William

Vår älskade lille prins William föddes 101007 och livet fick en helt ny mening. Det är bus från morgon till kväll och nu tar han även klivet ut i barnomsorgen, vilket betyder ännu mera bus!

Följ min blogg :)

Follow Caroline