2010-12-14
Bloggen hinns inte med lika mycket som innan.. Men nu sover William lite middag så jag passar på att slänga in ett par rader här! :). Har väl inte hänt sådär jätte mycket sen jag skrev sist tror jag :p. Handlat färdigt nästan alla julklappar har jag gjort, pappa och Kenth kvar, pappa ska även få en födelsedagspresent eftersom han fyller på julafton. Var med Hannah till Marieberg igår, vart en riktig heldag :). William sov så snällt i vagnen hela tiden :). Hittade massa fina kläder till William inne på H&M, speciellt de med tryck med olika rock band, ville ha allihopa! :). Men jag vågade inte köpa ifall mamma köpt det till William i julklapp, sedan fanns det ett set med byxa och tröja där det stod "Daddys little rocker" på, det ville jag också ha men väntar till efter jul :).

Igår var vi till bvc för vägning och mätning :). Lillskiten hade gått upp massor sen vi var där sist! :).
Vikt: 5100 gram (101124 vägde han 4640 gram)
Längd: 58.5 cm (101124 var han 57 cm)
Huvudomfång : 41 cm (101124 var det 39.9 cm)

Nästa gång vi ska dit är den 10 januari och då är det dags för sprutorna :(. Våran sköterska var sjuk igår så vi fick en annan och hon tyckte att vi skulle ge William laktulos tre gånger om dagen istället för en eftersom hans mage fortfarande krånglar.
Vi försov oss igår också, William och jag vaknade kl 9 och vi skulle vara på bv kl 10, men vi hann som tur var :).

William har sovit toppen den senaste veckan, 7-8 timmar på raken om nätterna utan att vakna :). Dock har ju lagt sig senare, men det spelar ingen roll så länge man slipper gå upp mitt i natten för att mata :). Jag går och lägger mig samtidigt som honom nu för tiden, vilket betyder att jag får lika många timmars sömn och det är underbart! :).

Nej nu ska jag kika på tv innan mamma kommer hit en snabbis!

Ha det så bra!

0 kommentarer:

Familjen

Min fina familj som denna blogg i första hand handlar om. Jag heter Caroline, är 25 år och arbetar som vårdare i Örebro. Mannen i mitt liv heter Daniel, han är min trygghet och den som tar ner mig på jorden när jag ibland svävar bort lite för högt. Tillsammans har vi vår son William som betyder allt för oss! Vi bor i Kumla i en lägenhet med våra två katter och i denna blogg kommer du att få följa vårt vardagliga liv och allt som hör till!

William

Vår älskade lille prins William föddes 101007 och livet fick en helt ny mening. Det är bus från morgon till kväll och nu tar han även klivet ut i barnomsorgen, vilket betyder ännu mera bus!

Följ min blogg :)

Follow Caroline