2010-12-27
Ja då var julen över för iår, skönt tycker jag för man har ätit alldels för mycket julmat :p. Men det är ju så himla gott så man måste ju bara äta :). Julafton spenderade vi, som jag redan nämnt, i Laxå hos mamma och pappa. Oscar började ringa och skicka sms redan vid 9 på morgonen och frågade om vi inte kom snart för hanville öppna julklappar :). I våran familj har vi som tradition att öppna paket redan på morgonen för att sedan fortsätta med de från farmor samt mormor och morfar på eftermiddagen. Men nu fick han vänta enda till kl 12 och det var ju inte alls roligt :). Julklappsutdelningengick snabbt och smärtfritt och William fick så fina saker :). Vid 14 kom mormor, morfar samt min morbror Marko, hans fru Sara och deras dotter Lydia, då vart det dags för mat och vi åt tills det nästan rann över, det fanns ju så mycket gott att välja mellan ;). Efter maten så öppnades det paket igen, vi hoppade över Kalle Anka även i år, tv.n hade den kanalen på men ingen tittade :p. Denna julklappsutdelning blev lite mer kaotisk än den innan men vi lyckades i allafall öppna alla :). När kaoset var över så packade vi ihop alla fina saker vi fått och styrde bilen mot Kumla för att fika hemma hos Kenth och Berit, jätte mysigt var det! Tittade även på Karl-Bertil Jonsson, ett måste på jul! Fast det var bara jag och Kenth som tittade, Daniel tycker att det suger och Berit vet jag inte vad hon gjorde :).På juldagen firade vi julafton i Kumla, hemma hos Kenth och Berit, dit kom ocksåMaria, Johan och finaste Ella! :). Även där bjöds det på god mat, SURA bär till glassen, mycket skratt ochmys :). William fick så mycket fina saker och även om han däckade så blev han glad över alla julklappar han fick! :D. Det var inte lika mycket kaos vid denna julklappsutdelning som den dagen innan, det var skönt det! :). Ella tyckte det var allra roligast med ett kort som hon gick runt med nästan hela tiden :). Williams julklappar var också roliga, hon lekte in dem lite tills han är stor nog att leka med dem själv ;). Ella gick också hårt åt Williams näsa, jag tror att hon ville visa var den var men det råkade bli lite hårt och gudars vad William blev ledsen, fast jag tror att han blev mer rädd än ledsen faktiskt, och det är lika bra att han vänjer sig för de kommer säkert att ha sina duster i framtiden :). Jag fick en sån fin "Mina första år" bok av Maria, Johan och Ella och den sitter jag och fyller i så fort det finns lite tid över! :)Efter julfirandet på Skogsvägen åkte vi en snabbis hem till Sandra och Niclas i Hallsberg där det var lite festligheter. Dock stannade vi inte alls länge eftersom ljudnivån höjdes ganska snabbt och det blev för mycket intryck för William att ta in. Men det var trevligt att se alla lite snabbt i allafall :).

Annandagen spenderade vi hos min farmor i Hova, även där bjöds det på god mat ochfika :). William fick en såfin stickad kofta som farmor gjort samt en mössa till det och av min farbror Kjell fick han en bondgård som låter :). Kommer nog att vara mycket uppskattat sen när han blir lite större :D. Vi bytte till Daniels bil när vi åkte ner till Hova och det var tur för det var glashalt ute på vägen efter Laxå och jag har ju dubbfria vinterdäck.

Det har varit en super mysig jul och jag längtar redan till nästa! Då vänder vi dock på steken och firar julafton i Kumla och juldagen i Laxå :). Vill ni se mer bilder på våran jul finns dessa på facebook, men då måste ni vara vän med mig där! ;).
William var nog slut efter allt firande för imorse sov han ända till 8.40 utan att vakna en enda gång! :D.

Nu ska vi ta och fixa till lite mat!

Ha det så bra!

2 kommentarer:

Maria sa...

Åh vad mysigt vi hade det! Tack återigen för alla fina julklappar! Ses på nyår, jag hör av mig innan så ni vet mer om tid och så :D Pussa William från oss!

Anonym sa...

vilken söt son du har! han är född en dag efter min son ;)

Familjen

Min fina familj som denna blogg i första hand handlar om. Jag heter Caroline, är 25 år och arbetar som vårdare i Örebro. Mannen i mitt liv heter Daniel, han är min trygghet och den som tar ner mig på jorden när jag ibland svävar bort lite för högt. Tillsammans har vi vår son William som betyder allt för oss! Vi bor i Kumla i en lägenhet med våra två katter och i denna blogg kommer du att få följa vårt vardagliga liv och allt som hör till!

William

Vår älskade lille prins William föddes 101007 och livet fick en helt ny mening. Det är bus från morgon till kväll och nu tar han även klivet ut i barnomsorgen, vilket betyder ännu mera bus!

Följ min blogg :)

Follow Caroline