2010-12-07
Nu är det så rent och fint här hemma :). Städningen gick bra i söndags, lämnade William i Laxå kl 10, sedan hem och det gick ju inte fort på motorvägen kan jag säga. Började städningen direkt när jag kom hem, Daniel hjälpte till innan han skulle fara iväg till Marieberg med sin pappa för att köpa en ny tv till dem. När han kom tillbaka vid 14 så fick han ta toaletten medan jag gick över sovrummet. Klockan 18 var vi färdiga, orkade inte sätta upp julgardiner och ta ner tomtarna från vinden. Jäklar vad slut jag var i ryggen sen, orkade knappt lyfta William. Allt hade gått jätte bra hemma hos mormor och morfar :). Nu gäller det bara att ta sig i kragen och hålla det så här fint också, är ju inte direkt det jag är bäst på ;).

Igår var vi bara hemma jag och William, Daniel jobbade. Samma sak idag, ganska skönt det med dock går ju dagarna så himla långsamt. Idag badade jag honom och det är ju inte direkt det roligaste han vet men det går framåt i allafall :). Får ta och bada honom oftare så att han lär sig tycka om det :). Skickade iväg julkorten idag också, skönt att ha det gjort, brukar ju annars vara väldigt tidig när det kommer till det :).

Idag blir William två månader gammal, kan inte fatta vart tiden tagit vägen. Går så sjukt fort!! Det känns som om det var igår jag låg inne på förlossningen, folk ljuger när de säger att man glömmer både smärtan och förlossningen så fort bebisen är ute ;).

På torsdag ska jag, William och Emma spendera förmiddagen på Marieberg. Då ska julklapparna förhoppningsvis handlas färdigt! :). Senare på kvällen kommer finaste Hannah hit och myser med oss! :)

Nej nu ska jag mysa lite med William innan han ska äta och lägga sig, idag vaknade han vid 7 för att äta och sedan somnade han om till 11.30 :).

Ha det så bra!

0 kommentarer:

Familjen

Min fina familj som denna blogg i första hand handlar om. Jag heter Caroline, är 25 år och arbetar som vårdare i Örebro. Mannen i mitt liv heter Daniel, han är min trygghet och den som tar ner mig på jorden när jag ibland svävar bort lite för högt. Tillsammans har vi vår son William som betyder allt för oss! Vi bor i Kumla i en lägenhet med våra två katter och i denna blogg kommer du att få följa vårt vardagliga liv och allt som hör till!

William

Vår älskade lille prins William föddes 101007 och livet fick en helt ny mening. Det är bus från morgon till kväll och nu tar han även klivet ut i barnomsorgen, vilket betyder ännu mera bus!

Följ min blogg :)

Follow Caroline