2010-07-07
Det har varit kanon väder hela veckan och vad har jag gjort? Jo jag har jobbat, jobbat och åter jobbat.. Helgen var hemsk, speciellt lördagen, det var så varmt och det fanns inget ställe där man kunde vara som var någorlunda svalt. Fötterna värkte som aldrig förr, jag hade kunnat ha mina stödstrumpor på mig men det var alldeles för varmt för det.. Nu har jag fyra arbetsdagar kvar, egentligen tre men pga sjukdom och brist på vikarier så hoppar jag in extra på söndag, sedan går jag på två veckors efterlängtad semester, men då lovar jag att regnet kommer att komma istället. Får hoppas att vädret är bra 17-18/7 då vi ska ner till Trollhättan och gå på SAABfestival samt sova på hotell :)..

Det där med sömn börjar bli lite jobbigt nu, vaknar flera gånger på natten av att det värker i höfterna (ligger på sida) och när jag ska sträcka ut benen så krampar det i vaderna. Ligger jag på rygg får jag ont i svanken och på mage kan jag inte ligga :s.. Det är inte lätt alls det här, men har ju inte haft några krämpor att klaga på hittills så jag antar att det är min tur nu :p.. Barnmorskebesöket igår gick i allafall bra, magen hade växt från 23 cm till 26 cm vilket var mitt i kurvan, järnet såg bra ut, blodtrycket var mycket bra och det syntes inet protein i urinet. Blodsockret var även det bra, vikten låg även den där det skulle på kurvan och jag har gått upp 9 kg sendan graviditetens start vilket var helt normalt. Vi fick ny tid 26 juli och då ska vi träffa våran vanliga barnmorska Rigmor som hade semester igår..

Tapetseringen i den blivande barnkammaren går inte direkt framåt eftersom vi fått riva bort mer än vad vi hade räknat med :s.. Frågan är om det går att bara spackla väggen eller om man måste sätta upp något annat först? Om någon vet så får den gärna berätta :)..

Igår när jag skulle sova kände jag att bebben rörde på sig, tog bort täcket för att kolla och såg att hela magen rörde sig, precis som i Ailien filmerna, skit häftigt var det :).. Jag hörde även att det var massa ungdomar ute och sedan världens smäll och en ruta som pangades, men nu när jag var ute kunde jag inte se vart det var någonstans, men jag hörde folk som gick på glas samt sopade upp glas i natt..

Nej nu måste jag göra mig redo för jobbet..

Ha det så bra!

0 kommentarer:

Familjen

Min fina familj som denna blogg i första hand handlar om. Jag heter Caroline, är 25 år och arbetar som vårdare i Örebro. Mannen i mitt liv heter Daniel, han är min trygghet och den som tar ner mig på jorden när jag ibland svävar bort lite för högt. Tillsammans har vi vår son William som betyder allt för oss! Vi bor i Kumla i en lägenhet med våra två katter och i denna blogg kommer du att få följa vårt vardagliga liv och allt som hör till!

William

Vår älskade lille prins William föddes 101007 och livet fick en helt ny mening. Det är bus från morgon till kväll och nu tar han även klivet ut i barnomsorgen, vilket betyder ännu mera bus!

Följ min blogg :)

Follow Caroline