2010-07-19
Efter att ha gått och lagt sig alldeles för sent i fredags var det dags att sätta sig i bilen tidigt i lördags för att fara ner till Trollhättan. Vi hämtade upp Sandra och Niclas och vädret såg himla lovande ut, klarblå himmel och solsken, men detta ändrades när vi kom till Mariestad, då stod regnet som spön i backen och gjorde detta enda fram till Trollhättan. Vi stannde och käkade på Sibylla i Trollhättan innan vi begav oss upp till festivalområdet, efter att ha gått runt inne på museumet så beslöt vi oss för att gå ut och kika på bilarna och då sprack det upp och blev kanon väder :). Vid 14 tyckte vi att vi sett nog av bilarna för denna dag och åkte till hotellet och efter att ha kört runt inne i ett minimalt parkeringshus så fick vi äntligen en parkeringsplats. Det var tydligen något som hette Fallens Dagar så det var marknad, öltält och en himla massa jippon så hon på hotellet sa att vi hade haft tur som fått en parkeringsplats :). Efter att ha fått våra rum så chillade vi lite innan det var dags att byta om och göra stan osäker. Niclas var ölsugen så det var mest att vandra runt och leta efter bra ställen, medan jag och Sandra var hungriga :P. Satte oss tillslut på en kinarestaurang som hade uteservering och buffé, jätte god mat och grabbarna fick sina öl, hann ju bli en hel del öl under kvällens lopp. Vi vandrade runt och kikade, satte oss på en uteservering vid kanalen, grabbarna drack öl, Sandra baileys coffee och jag en cola :p.. Hittade en tatuerare, men det fick inte bli en spontan tatuering tyckte Daniel så tid ska bokas in så fort det rullar in lite pengar på kontot :).. Även Daniel blev grymt sugen på att tatuera sig, så tro det eller ej så ska han också boka in sig för att gadda sig :).. Tillbaka på hotellet så spelade vi lite yatzy innan det var dags att gå och lägga sig, sova var inte det lättaste eller jo Daniel däckade ju som en tok pga ölen, men det var svårare för mig. Dels var det JÄTTE varmt, sängen var hård och sedan låg jag och lyssnade på allt olk ute på gatan. Vaknade jätte tidigt av en såndär bil/lastbil som sopar gatorna, men lyckades somna om innan det var dags att gå ner och äta jätte god hotell frukost :). Efter frukost och packning var det dags att checka ut, men innan vi åkte tillbaka till festivalområdet för att gå på bakluckeloppis så besökte vi en inredningsaffär som vi spanat in kvällen innan. Gud så mycket fint det fanns där inne, vi köpte en jätte fin tavla med ramar som hade magnet bakom sig så att man kan byta kort där som helst, en fylla i bok och tre par strumpor med spöket Laban motiv på :).. Hade kunnat köpa upp allt som fanns i den butiken om jag hade haft råd :). Hade jag inte redan köpt ett par converse till bebben så skulle jag ha köpt ett par vita Lundmyr of Sweden skor i skinn för de var så grymt söta :). Sedan åkte vi och kollade lite på loppisen, fanns inte mycket till våra bilar men kom därifrån med två dekaler som jag ska sätta på min bil när jag tonat rutorna :).. Efter det beslöt vi oss för att åka hem så att vi kom tillbaka skapligt, det har varit en väldigt trevlig helg med mycket skratt! :)..

Tillbaka hemma så somnade vi både jag och Daniel innan vi åkte iväg till Maxi för att handla lite mat och igår fick det bli grillat kött, potatissallad, tsatsiki och baguette, riktigt gott var det.

Idag for vi iväg till Askersund för att besöka veterinären pga Göstas viktminskning samt kräkningar. Han gnällde lite i bilen dit men väl hos veterinären så var han jätte duktig, speciellt när de tog blodprovet men han var väl så chockad antar jag :).. Veterinären tyckte dock inte att han var mager snarare tvärtom (då skulle hon sett honom innan :p) och sa att det gjorde verkligen ingen skada om han gick ner lite till :p. Proverna visade inget konstigt utan allt såg bra ut, vilket var skönt. Men vi ska ha lite uppsikt över honom, kräks han mer och oftare får vi komma tillbaka så ska de röntga honom och se så det inte sitter fast något i magen. Tillbaka hemma fick han inget varmt välkomnade den stackaren, Astrid fräste och fräste sedan gick hon och gömde sig under soffan och kom inte fram förrän sent på eftermiddagen och vi kom hem vid 11. Gösta gick runt och letade efter sin kompis och när han väl hittade henne fräste hon åt honom och han förstod ju inte varför. Nu är de kompisar igen som tur är :).

Nej nu ska jag titta på tv och vänta in Daniel som snart kommer hem från jobbet! Ledig denna vecka med vilket är jätte skönt, ser INTE fram emot nästa vecka som är rena monsterveckan på jobbet! :s.

Ha det så bra!

2 kommentarer:

Ullrika sa...

Svar: Hej, tack för tipset. Var i kumla ligger den ?

Ullrika sa...

Svar: aha tack då ska vi nog hitta dit :)

Familjen

Min fina familj som denna blogg i första hand handlar om. Jag heter Caroline, är 25 år och arbetar som vårdare i Örebro. Mannen i mitt liv heter Daniel, han är min trygghet och den som tar ner mig på jorden när jag ibland svävar bort lite för högt. Tillsammans har vi vår son William som betyder allt för oss! Vi bor i Kumla i en lägenhet med våra två katter och i denna blogg kommer du att få följa vårt vardagliga liv och allt som hör till!

William

Vår älskade lille prins William föddes 101007 och livet fick en helt ny mening. Det är bus från morgon till kväll och nu tar han även klivet ut i barnomsorgen, vilket betyder ännu mera bus!

Följ min blogg :)

Follow Caroline