2010-07-26
Idag var vi till barnmorskan, allt såg himla bra ut, bebbens hjärtljud låg på 150 slag och hon frågar varje gång om vi är säkra på vilket kön det är :). Sist vi var där så var magen 26 cm och nu hade den växt till 28 cm, vikten hade ökat med 1 kg vilket kändes bra eftersom man kanske inte varit världens nyttigaste på senaste tiden. Blodtryck, kiss och socker såg även det mycket bra. Vi pratade lite om pirret (snarare en miljon myror) som jag har i benen på nätterna, igår var det hemskt kunde verkligen inte somna, hon rekomenderade magnesium och sa att det kunde hjälpa. Så när vi lämnade henne åkte vi till apoteket för att köpa det, det var tuggtabletter och det var tametusan det äckligaste jag ätit, höll på att kräkas av skiten men om det kan få det att bli bättre så är det ju värt det. Om domningarna i händerna blir värre så sa hon att jag skulle köpa skenor att ha på mig när jag sover, men det var inget vi köpte med oss idag än så länge går det ju bra det är ju bara fingertopparna jag tappar känseln i ibland och sedan har jag ingen kraft i händerna men som sagt om det blir värre så får det bli att köpa sådana. Efter barnmorskan och apoteket så begav vi oss till Toys R Us för att köpa mobilen till sängen som vi tittat ut, Daniel bygger ihop den nu för han kunde inte hålla sig :)..

Igår var vi till Örebro, var jätte trevligt :).. Ella är så bedårande söt så jag smälter :).. Vi hade myspys i soffan hon och jag och världens dreggel puss fick jag också :).. Trevligt att träffa Nina var det också, var ju inte igår om man säger så. TYcker synd om henne som ska springa O-ringen i detta skit väder :(..

Inatt blir det job, vill INTE men nu är det bara slutspurten kvar sedan går jag hem så jag får stå ut lite till :). Förhoppningsvis kommer tiden att gå fort, men det känns som en evighet :p.

Nej nu ska jag börja med maten, kyckling och potatisgratäng blir det till middag idag :).

Ha det så bra!

1 kommentarer:

Annika sa...

Jo, datordagar = massa spelande.. Jag blir oxå arg, & vi har bråkat massa gånger om det, men det hjälper inte.. :(
Fast jag tycker inte att han behöver ha datadagar, eftersom oftast så jobbar han, spelar dator & sover.. Typ flera dagar i veckan. Men men, upp till honom..

Familjen

Min fina familj som denna blogg i första hand handlar om. Jag heter Caroline, är 25 år och arbetar som vårdare i Örebro. Mannen i mitt liv heter Daniel, han är min trygghet och den som tar ner mig på jorden när jag ibland svävar bort lite för högt. Tillsammans har vi vår son William som betyder allt för oss! Vi bor i Kumla i en lägenhet med våra två katter och i denna blogg kommer du att få följa vårt vardagliga liv och allt som hör till!

William

Vår älskade lille prins William föddes 101007 och livet fick en helt ny mening. Det är bus från morgon till kväll och nu tar han även klivet ut i barnomsorgen, vilket betyder ännu mera bus!

Följ min blogg :)

Follow Caroline