2010-04-25
Oj vad jag önskar att jag vore hemma nu så att jag fick sova i en skön säng, är så trött så att ögonen snart står i kors :).. Men hem får man ju inte åka förräns om måååånga timmar :(.. Men det blir skönt nästa vecka, då jobbar jag bara kväll på måndag och sen är jag ledig enda fram till lördag kväll :D.. Nästa vecka ska det städas i lägenheten, det kan verkligen behövas nu kan jag säga :p.. Har varit lite slarviga med det den senaste tiden, vi måste ju införa nya rutiner så allt bara är självklart tills bebben kommer :). Har sett på "Luftslottet som sprängdes" nu ikväll, de är faktiskt riktigt bra filmer om jag får säga min mening, denna var ju som tur var inte lika hemskt som de två första. Nu ska jag bara få tid till att plöja igenom böckerna som är tjocka som tegelstenar, de säger att böckerna är ännu bättre än filmerna..

Idag har vi spenderat ett par timmar i Ladugårdsängen hemma hos Maria, Johan och lilla Ella :).. Ella hade nämligen 6-månaders kalas, hon börjar bli så stor nu den lilla skruttan.. Det var en riktigt trevlig eftermiddag med välldans gott fika trots rinniga jordgubbar och felhandlade daimkulor :).. Ella fick så fina presenter och jag tror att hon blev nöjd :)..

Ringde till Kvinnokliniken igår för att se om det gick att flytta ultraljudet, först fick jag ett nej och hon sa att dessa tider går åt jätte fort, men sedan såg hon en lucka den 6/5 kl 11 och den tiden tog jag på en gång :).. Passade väldigt bra att jag var ledig då också faktiskt :).. Så nu är det bara två veckor kvar och inte tre :).. Jag väntar och längtar otroligt mycket :D..

Nej nu ska jag ta och sätta mig en stund framför tv.n, för att sedan få i mig lite gröt vid 6 innan jag ska åka hem för att sova..

Ha det så bra!!

0 kommentarer:

Familjen

Min fina familj som denna blogg i första hand handlar om. Jag heter Caroline, är 25 år och arbetar som vårdare i Örebro. Mannen i mitt liv heter Daniel, han är min trygghet och den som tar ner mig på jorden när jag ibland svävar bort lite för högt. Tillsammans har vi vår son William som betyder allt för oss! Vi bor i Kumla i en lägenhet med våra två katter och i denna blogg kommer du att få följa vårt vardagliga liv och allt som hör till!

William

Vår älskade lille prins William föddes 101007 och livet fick en helt ny mening. Det är bus från morgon till kväll och nu tar han även klivet ut i barnomsorgen, vilket betyder ännu mera bus!

Följ min blogg :)

Follow Caroline