2010-04-22
Dagen började med tvättstuga och vi blev så inspirerade och roade där nere så vi bokade tid imorgon med, nej skämt åsido vi hade mer tvätt och idag fick vi tvätta i den tvättstugan med två maskiner så vi hann inte med allt.. Blir väldigt irriterad på människor som bokar tid men som sen inte kommer och tvättar, kunde använda torktumlare och torkskåp (tack gode gud) i den andra tvättstugan på grund av att personen inte kom. Hade man vetat det tidigare så hade man ju kunnat tvätta där från början och sluppit boka imorgon med, för så jäkla kul är det faktiskt inte att tvätta.

Efter tvättningen var det dags att gå till Marina för att klippa mig samt slinga håret :).. Har inte klippt mig sen i november och håret färgade jag senast i december tror jag så det behövdes verkligen.. Som vanligt var Marina super och jag blev otroligt nöjd, det blev slingor doch inte super ljusa utan mer som om solen har blekt det.. Men det passade mig perfekt och blev precis som jag hade tänkt mig, är fortfarande brunett men med lite ljusa inslag :).. Får se om jag bokar in en ny tid innan sommaren för ytterligare lite slingor eller hur jag gör :)..

Imorgon ska jag till Laxå och hjälpa pappa lite, han hade missuppfattat mig och trodde att jag kunde hjälpa till på hans auktion ihelgen, men det går ju inte så bra eftersom jag jobbar natt.. Men jag hjälper till imorgon i allafall :)..

På lördag vankas det kalas, det är Ella som ska firas då hon blev hela 6-månader igår :).. Stora tjejen har hon blivit skruttan :).. Dock blir det roligt att se om jag kommer upp samt hinner till marieberg för att köpa present innan kl 15 då vi ska vara där, kommer vara körd på lördag natten när jag ska jobba, men får ta igen mig nästa vecka när jag är ledig jätte mycket :p..

Jag hoppas att det hittas på något trevligt på Valborg, är massa människor man inte träffat på evigheter som jag gärna skulle vilja träffa :)..

Jag fick tid för ultraljud idag med, 12/5 kl 11.00 ska vi infinna oss på USÖ.. Välldans sent ultraljud tycker jag då jag är i vecka 20 då.. Ska ringa dit imorgon och fråga om det finns möjlighet att byta till veckan innan, dels för att jag jobbat och ska jobba natt igen den dagen vi ska dit samt att det är olidligt långt kvar tills vi ska dit och göra det :).. Hoppas att det går bra annars får jag försöka byta bort min natt eller något..

Nej nu ska jag vänta på Daniel, blir så uttråkad när han jobbar :p..

Ha det så bra!!

0 kommentarer:

Familjen

Min fina familj som denna blogg i första hand handlar om. Jag heter Caroline, är 25 år och arbetar som vårdare i Örebro. Mannen i mitt liv heter Daniel, han är min trygghet och den som tar ner mig på jorden när jag ibland svävar bort lite för högt. Tillsammans har vi vår son William som betyder allt för oss! Vi bor i Kumla i en lägenhet med våra två katter och i denna blogg kommer du att få följa vårt vardagliga liv och allt som hör till!

William

Vår älskade lille prins William föddes 101007 och livet fick en helt ny mening. Det är bus från morgon till kväll och nu tar han även klivet ut i barnomsorgen, vilket betyder ännu mera bus!

Följ min blogg :)

Follow Caroline