2010-04-14
Imorse pratade jag med pappa som berättade att hans arbetskamrat Christer hade gått bort imorse.. Christer blev 56 år (skulle fylla 57 år senare i år), han blev hem skickad från jobbet 9 mars på grund av extrem trötthet. Gick till läkaren som konstaterade diabetes, men Christer blev snabbt sämre, han började bli gul över hela kroppen och efter provtagningar visade det sig att han hade cancer i princip överallt. Hur en sån levnadsglad människa (ja jag kände honom också) kan gå från frisk (han visade inga symtom förrän han gick hem) till död på en jävla månad är för mig helt obegripligt. Pappa hälsade på honom igår och berättade att Christer bara sov på grund av den mängd morfin han fick, han hade tydligen jätte ont.. Jag hatar cancer, den förbannade sjukdomen tar folk i förtid, den orsakar sorg och smärta. Kan inte någon komma på ett bot mot alla cancersorter så människor kan få en chans att leva. Ja ber till gudarna att min älskade faster Mainy får fortsätta att vara frisk, för ingen mer i våran familj borde dö i denna sjukdom!

Vila i Frid Christer!

För övrigt idag så har jag spenderat hela dagen i Laxå.. Pappa hjälpte mig att byta däck på bilen, men de var på gränsen att vara godkända. Men nu sitter de på i allafall och bilen är ännu segare i ratten, men så går det när man inte har servo :p..

Jag vill ha tid för ultraljud så att man ser att den lilla bebben lever :).. Fast jag har känt en hel del bubbel i nedre delen av magen nu ikväll och det är inte gaser så det måste ju vara bebben :).. Senare i vår ska vi åka till Ullared för att inhandla lite smått och gott :).. Visade även mamma barnvagnen vi tittat på och hon var med på idén :).. Men det är ju ett tag kvar tills vi ska betsälla den :p.

Nej nu ska jag kika på Grey's, imorgon är det dags för jobb igen :)..

Ha det så bra!!

2 kommentarer:

Hanna sa...

Det finns massvis med bra bebisgrejer nere i Ullared! Vi köpte hur mycket som helst där nere till pyret och vi tjänade multum på att åka dit och handla istället för att köpa allt här hemma...

Emelie sa...

Mamma berättade också om Christer då det hände. Så hemskt. Och någon annat som slagit mig är att jag tycker mamma kommer titt som tätt o säger att någon på stellan blivit sjuk eller så :/ uch. Hoppas allt är bra med dig och din lilla familj iaf :) och bebben, hiih. KRAM

Familjen

Min fina familj som denna blogg i första hand handlar om. Jag heter Caroline, är 25 år och arbetar som vårdare i Örebro. Mannen i mitt liv heter Daniel, han är min trygghet och den som tar ner mig på jorden när jag ibland svävar bort lite för högt. Tillsammans har vi vår son William som betyder allt för oss! Vi bor i Kumla i en lägenhet med våra två katter och i denna blogg kommer du att få följa vårt vardagliga liv och allt som hör till!

William

Vår älskade lille prins William föddes 101007 och livet fick en helt ny mening. Det är bus från morgon till kväll och nu tar han även klivet ut i barnomsorgen, vilket betyder ännu mera bus!

Följ min blogg :)

Follow Caroline