2010-04-03
Har nästan nyss vaknat efter att ha jobbat hela natten.. Det gick riktigt bra, blev dock lite segt ibland och då är det tur att man har en dator att gå och sätta sig vid :).. Underbart fint väder är det ute också, var tvungen att sova med en sjal fastknuten över ögonen, solen ligger på vårat sovrumsfönster och då kan jag inte sova. Får ta mig in till Marieberg någon dag och köpa mig en sån där fin "mask" man ser att de har på film :)..

Daniel är iväg till Elmia tillsammans med Niclas för att kolla på fina bilar och jag hoppas att de har trevligt :)..

Som alla nu vet ska vi få en liten bebbe :).. 6 oktober är det än så länge beräknat och Maria jag lovar att jag ska knipa så den inte kommer på din eller Ellas födelsedag :D.. Det ska bli så roligt att följa våra barns uppväxt och eftersom Ella är ett år äldre får hon lära våran allt hon kan sen :)..
Vi var till Laxå igår för att äta påskmat samt berätta, vi hade köpt en digital fotoram som vi lagt in massa bilder på och mitt i alltihop så kommer det en ultraljudsbild. De blev väldigt glada, dock hade mamma redan misstänkt det och jag förstår inte hur, jag som aldrig tjatat eller något :)..
Efter Laxå åkte vi till Daniels föräldrar, vi hade köpt två små grejer till Berit som vi lagt i en låda (present i efterskott) och i botten på lådan la vi en bild från ultraljudet som jag skrev ut på jobbet. Hon öppnade och tyckte att vi köpt jätte fina saker, men märkte inte det som var i botten, så Daniel fick säga till henne att kolla där. Hon tittade, läste (hade skrivit en liten text), tittade, läste lite till och till slut förstod hon och oj vilken reaktion. Det var tårar, skratt, hopp runt hela köket riktigt roligt att se :p..

Jag har mått kanon under hela graviditeten, har mått illa om jag inte ätit på ett tag (speciellt i början när jag jobbade på natten) och det har betytt att jag redan gått upp massor av vikt så jag får passa mig nu samt börja motionera. Jag har kräkts en gång och det var i vecka 12, är riktigt riktigt glad att jag fått slippa det. Dock har jag varit väldigt orolig eftersom jag knappt haft några symtom, därav 20 gravtest :p.. Barnmorskan skrattade bara åt mig och sa att jag skulle vara glad över att jag mår bra :).. Men efter ultraljudet vi var på den 29/3 så har jag blivit lugn igen :).. Daniel har även kommit undan lindrigt då jag inte haft några hormoner som spökat, så han har varken fått skäll eller behövt trösta :).. Men jag har aldrigt haft några humörsvängningar eller pms (det kanske är samma sak :p) tidigare heller :).. Nu hoppas jag att jag kommer få fortsätta att må bra och att våran lilla bebbe också får göra det :). Det är ju inte så fasligt länge kvar tills vi ska in på det andra ultraljudet :)..

Nej nu måste jag äta lite frukost!!

Glad Påsk till er alla!!!

Ha en riktigt bra dag!!

2 kommentarer:

Fröken Becca sa...

För att lägga in en babyticker går du in på http://babystrology.com/ och väljer längst upp i menyn Baby Tickers. Sen fyller du i informationen, kopierar HTML-koden och klistrar in i din blogg. För att få den i kanten (som jag har) så går du in på blogger.com och loggar in, gå till Layout. Sen väljer du "Lägg till en Gadget", välj sen HTML/Javascript. Klistra in HTML-koden från babystrology och tryck spara. Lycka till!

Maria sa...

Mycket spännande :) Jag och Johan har väntat på att ni ska kläcka den stora nyheten hur länge som helst... ni har ju inte varit direkt hemliga ;) Kul kommer det att bli iallafall!!

Familjen

Min fina familj som denna blogg i första hand handlar om. Jag heter Caroline, är 25 år och arbetar som vårdare i Örebro. Mannen i mitt liv heter Daniel, han är min trygghet och den som tar ner mig på jorden när jag ibland svävar bort lite för högt. Tillsammans har vi vår son William som betyder allt för oss! Vi bor i Kumla i en lägenhet med våra två katter och i denna blogg kommer du att få följa vårt vardagliga liv och allt som hör till!

William

Vår älskade lille prins William föddes 101007 och livet fick en helt ny mening. Det är bus från morgon till kväll och nu tar han även klivet ut i barnomsorgen, vilket betyder ännu mera bus!

Följ min blogg :)

Follow Caroline