2010-04-28
Idag tog jag tag i lite städning, jag började med vardagsrummet men hela lägenheten behöver städas egentligen, men man ska ta en sak i taget annars blir det inget gjort :).. Dock tog detta lilla rum helt musten ur mig, var tvungen att sätta mig och vila flera gånger, det ömmade i ryggslutet och jag var trött som om jag hade sprungit upp och ner för trappan 20 gånger. Sjukt är det, nu har jag golvet kvar och sedan ska jag damma av bokhyllan, men det tar jag imorgon medans vi har tvätten på torkning..

Igår var vi på marieberg en sväng, jag köpte tights och en tröja på Gina Tricot sedan köpte jag en t-shirt på H&Ms mammasida som det stod "I Love my Bump" på, den var så söt så jag var tvungen ;).. Daniel fick med sig en jätte fin skjorta hem, den inhandlades också på H&M :).. Sedan gick jag på systemet och köpte öl, alkoholfria naturligtvis och har även googlat på dessa så det är ingen som helst fara att dricka dem :p.. Tänkte att det skulle kunna vara trevligt att ha dem när man umgås med vännerna, för hoppningsvis :), dock kommer ju Daniel senare eftersom han jobbar. Efter Marieberg åkte vi till Ikea, därifrån kom vi lite fattigare, vi vill inte behöva köpa allt på en gång så vi tänkte om vi köper lite i taget så känns det inte som det blir lika dyrt. Det slutade med att vi kom därifrån med en spjälsäng och madrass, ni får tycka att jag är super knasig som redan köpt det. Enligt mamma kan det ju fortfarande hända massor av saker så hon tycker inte att vi ska köpa på oss alltför mycket, men om det (gud förbjude) skulle hända något så kommer jag ju fortfarande vara lika ledsen med eller utan säng så nu är den köpt i allafall, den är fortfarande i kartongen och kommer så klart att vara det ett bra tag till :).. Ska ringa till Ståhls om ett par veckor och prata om tapetseringen som de lovat att betala åt oss om vi fixar arbetet själva, hoppas att han inte har glömt det vilket han garanterat har gjort.

Nu sitter jag och väntar på att Daniel ska sluta jobba, blir så otroligt uttråkad när han är borta hela kvällarna, men idag gick ju ett par timmar åt till städningen.. Unga mödrar har börjat igen på femman vilket jag kikade på i eftermiddags medans jag städade också :)..

Nej nu ska jag fortsätta kika på tv.

Ha det så bra!!

1 kommentarer:

Anonym sa...

Man skall ha festat av sig innan man skaffar barn, alltså inte va sugen på öl

Familjen

Min fina familj som denna blogg i första hand handlar om. Jag heter Caroline, är 25 år och arbetar som vårdare i Örebro. Mannen i mitt liv heter Daniel, han är min trygghet och den som tar ner mig på jorden när jag ibland svävar bort lite för högt. Tillsammans har vi vår son William som betyder allt för oss! Vi bor i Kumla i en lägenhet med våra två katter och i denna blogg kommer du att få följa vårt vardagliga liv och allt som hör till!

William

Vår älskade lille prins William föddes 101007 och livet fick en helt ny mening. Det är bus från morgon till kväll och nu tar han även klivet ut i barnomsorgen, vilket betyder ännu mera bus!

Följ min blogg :)

Follow Caroline