2010-04-06
Jag gick av igår morse och idag är jag ledig hela dagen.. Riktigt skönt faktiskt :).. Men imorgon blir det jobb igen, först har jag möte mellan 12-15, sen hem och fixa mat och efter det blir det natt jobb imorgon och på torsdag.. Sen gör jag en vanlig dag helg och nästa vecka tror jag att jag är ledig :).. Har inte så stor koll på dagarna längre, vilket är lite skrämmande..

Igår följde jag med mamma och Oscar till Hova för att hälsa på mormor och morfar samt min morbror, hans fru Sara och deras 5 månader gamla bebis Lydia.. Gud så söt hon var flickan, väldigt lätt att charma henne var det också :).

Idag for vi in till Örebro, efter diverse felåkningar hamnade vi till slut hos Jossie och lilla Viggo.. Daniel fick sig en behövlig klippning och när Viggo vaknade så charmade han oss båda riktigt ordentligt :).. Har inte träffat dem sen december tror jag så han hade växt riktigt ordentligt :).. Åt riktig mat gjorde han också, dock kom ju lite utanför men ibland var det ju faktiskt Jossies fel ;)..
Efter det for vi till marieberg där jag köpte vitaminer, nässpray och en sovmask.. Kan ju inte sova när solen lyser och jag jobbat natt men nu hoppas jag att det går bättre :).. Öronproppar fick man med också, får se om jag kan sova lite längre då.. Dock är det ju kisseriet som gör att jag inte kan sova vissa dagar, jag somnar och sover en timma sen upp och kissa, somnar om och vaknar efter ett par timmar sen är det dags att gå på toa igen.. Men men det är väl sådant man får räkna med antar jag :)..

Blev otroligt trött förut när jag ätit så jag la mig på soffan och slocknade, men nu är jag pigg igen och ska snart kika på lite program som jag spelade in igår :)..

Vill ha tillbaka solen och värmen nu, ingen mer snö och grått väder utan sol, NU TACK!!!

Ha det så bra!!

1 kommentarer:

Fröken Becca sa...

Det där nattliga kissande får du räkna med under HELA graviditeten. Jag har märkt att jag måste sluta dricka innan klockan 18 för att jag "bara" ska gå upp 1-2 gånger per natt. Dricker jag nåt vid 21 innan jag går och lägger mig blir det lätt 4-5 gånger på en natt. Och det blir inte lättare ju närmare BF du kommer för då trycker barnet på urinblåsan och det blir att skynda på toa :)

Familjen

Min fina familj som denna blogg i första hand handlar om. Jag heter Caroline, är 25 år och arbetar som vårdare i Örebro. Mannen i mitt liv heter Daniel, han är min trygghet och den som tar ner mig på jorden när jag ibland svävar bort lite för högt. Tillsammans har vi vår son William som betyder allt för oss! Vi bor i Kumla i en lägenhet med våra två katter och i denna blogg kommer du att få följa vårt vardagliga liv och allt som hör till!

William

Vår älskade lille prins William föddes 101007 och livet fick en helt ny mening. Det är bus från morgon till kväll och nu tar han även klivet ut i barnomsorgen, vilket betyder ännu mera bus!

Följ min blogg :)

Follow Caroline