2010-04-19
Ja då var man tillbaka på jobbet efter ett par dagars ledighet.. Hade semester i fredags eftersom vi var så gott om personal, var istället barnvakt åt Oscar medan mamma och pappa åkte till Ludvika för att köpa en ny husvagn. Det var tur att Oscar var hemma hos oss för mamma och pappa var med om en olycka när de åkte hem, pappa skulle köra om en lastbil och när han nästan kommit om så fick han släng på husvagnen (vilket skulle vara iprincip omöjligt med den låsanordning eller vad det heter som de hade), mellan trailern och där chauffören sitter i lastbilen är det som ett mellanrum och det svängde husvagnen och riktigt rejält. Bilen blev paj, fast det går att fixa och de kunde fortsätta att köra, husvagnen fick sig ett par ordentliga smällar som förhoppningsvis också går att fixa. Detta slutade på bästa sätt egentligen, för om de hade fastnat med hjulhuset i lastbilen så hade det varit kört. När vi skulle åka om möta upp dem vid Sickelsta så låg vi bakom dem och vi såg hur husvagnen svajade fram och tillbaka. Pappa ringde mig igår och berättade att orsaken till varför den svajat och de hade fått släng på den var att dragkroken hade vikt sig bakåt, fast bilen skulle klara av att dra den tyngd som husvagnen hade. Usch det var riktigt otäckt och jag är himla glad över att det slutade så lyckligt som det gjorde, de hade verkligen änglavakt!!

Idag har vi varit på Skogsvägen och ätit mat, himla praktiskt att åka dit och äta faktiskt, slippa laga mat och tänka på disk. Sedan blir ju maten så himla mycket godare när man inte gjort den själv :).. Blir hösten fin kommer jag nog att mellanlanda där flera gånger när jag är ute och går för att få lite förfriskningar ;)..

Jag tror minsann att jag kännt bebben i helgen, det har bubblat som tusan i magen och det har varit en kittlande känsla långt ner som inte har varit gaser :).. Så jag hoppas att det var den lille i allafall :).. Har även kännt av växtvärk, det har stretat och dragit runt magen och gjort så att jag sov dåligt natten mellan lördag och söndag.. Känner även att det drar lite nu med men inte alls så farligt som igår.. Magen har också blivit lite hårdare, men det är mycket fläsk ivägen så det kommer nog att ta sin tid innan den blir riktigt hård :p.. Har även kännts konstigt neråt ljumskarna, det har inte gjort ont men varit som en slags värk i allafall, detta har jag googlat mig till att det är helt normalt så jag får väl försöka att lite på internets svar :p. Vill ha tid för ultraljud nu också så att man kan planera lite, eller vad finns det att planera egentligen, men vill ju veta när det blir ifall att man skulle jobba eller något så att man kan byta bort den natten i såfall.. Gjorde ett könstest på en sida nyss bara för skojs skull, man fick svara på en massa frågor, och enligt det testet så väntar vi en pojke och det vore ju riktigt roligt om det kom en liten William :)..

Planerna för veckan blir att jobba.. Jobbar inatt och imorgon, har personalmöte på onsdag och sedan jobbar jag natt fredag och lördag.. Inte världens roligaste, men det får gå ändå :)..

Nej nu ska jag googla på hur man får bort alla äckliga myror som invarderar våran fruktkorg på jobbet :s..

Ha det så bra!!

1 kommentarer:

Maria sa...

Oj, dina föräldrar hade verkligen tur! Läskigt!
Vad ska bebis heta om det är en liten tjej då?

Hmm, vet inte vad Ella önskar sig...hon har inte sagt något om det :) Behöver inte köpa något, men om ni ändå vill det så är det storlek 74 eller gärna större som gäller på kläder och annars någon liten leksak.

Familjen

Min fina familj som denna blogg i första hand handlar om. Jag heter Caroline, är 25 år och arbetar som vårdare i Örebro. Mannen i mitt liv heter Daniel, han är min trygghet och den som tar ner mig på jorden när jag ibland svävar bort lite för högt. Tillsammans har vi vår son William som betyder allt för oss! Vi bor i Kumla i en lägenhet med våra två katter och i denna blogg kommer du att få följa vårt vardagliga liv och allt som hör till!

William

Vår älskade lille prins William föddes 101007 och livet fick en helt ny mening. Det är bus från morgon till kväll och nu tar han även klivet ut i barnomsorgen, vilket betyder ännu mera bus!

Följ min blogg :)

Follow Caroline