2009-10-15
Kom inte på någon bra rubrik. Idag har jag varit hos bästa Marina och fixat håret, sjukt nöjd är jag med det :). Det blev en nyans mörkare, med inslag av lite rött, kanon är det och jag älskar't :D.

Har varit underbart att vara ledig i två dagar nu! Även fast jag gått upp vid 9 så känner jag mig utvilad och Fit for Fight för ännu en jobbhelg, nästa lediga helg kommer v.49 så det gäller att ta till vara på varje dag man är ledig.

För varje kilo ner som vågen visar så skriker rösten inom mig att jag kan mer att jag har gjort det förr, ångesten återkommer allt oftare nu för tiden, varje liten matbit vill upp. Jag vet att jag är starkare än rösten att jag vunnit förr. Men det är svårare nu, man ser och hör vänner som klagar på sin vikt, att byxor (som en annan bara önskar att man fick på sig) är för små/stora, man vill bara skrika åt dem, ge dem en käftsmäll och säga att ni är vackra det skulle inte skada att gå upp ett par kilo. Jag är stark utåt men inom mig skriker ångesten, skammen över att inte se ut som dem växer sig allt större. Jag orkar inte mer! Jag förstår inte hur jag kunde tillåta mig att bli ätstörd åt andra hållet?!

Imorgon tar jag sovmorgon igen, sedan bär det av till jobbet där kvällen ska tillbringas. Då blir det Idol för hela slanten :D. Vilket kanon jobb jag har :).

Nu ska jag fixa lite här hemma!

Ha det så bra!!

1 kommentarer:

Maria sa...

Du är superfin som du är! :)

Familjen

Min fina familj som denna blogg i första hand handlar om. Jag heter Caroline, är 25 år och arbetar som vårdare i Örebro. Mannen i mitt liv heter Daniel, han är min trygghet och den som tar ner mig på jorden när jag ibland svävar bort lite för högt. Tillsammans har vi vår son William som betyder allt för oss! Vi bor i Kumla i en lägenhet med våra två katter och i denna blogg kommer du att få följa vårt vardagliga liv och allt som hör till!

William

Vår älskade lille prins William föddes 101007 och livet fick en helt ny mening. Det är bus från morgon till kväll och nu tar han även klivet ut i barnomsorgen, vilket betyder ännu mera bus!

Följ min blogg :)

Follow Caroline