2009-10-13
Jag hade redan bestämt att jag skulle försvinna, rädslan över det var värst. Jag gick i sjuan, var tretton år och oändligt trött på att leva. Jag hade alla frågor men inga svar. Mitt inre värkte och min kropp hade vuxit sig alldeles för stor. Jag längtade, men visste inte efter vad. Smärtan var ordlös och ångesten oförklarig. Jag hatade mänslikheten, men den jag hatade mest var mig själv.
Lunchrast.
Ett par osmörade knäckemackor och lite sallad utan dressing i en ful matsal där personalen inte visste vad vegetarian betydde. Det var en sån där tråkig matsal som bara så patetiskt ut när den skulle julpyntas, den förstörde särskolans omsorgsfullt gjorda julpynt. Där satt jag under tystnad och tryckte i mig min gigantiska lunch med vatten till. Jag lyssnade på klassens tjat och inte ett ord tycktes angå mig, gömde min tallrik för läraren han fick inte undra. Smög in på toaletten och hoppades att alla skulle sakna mig. Böjde mig över toalettstolen, blundade och satte fingrarna i halsen.
Kväljningar. Galla. Blod på fingrarna. Orkade inte mer.
Stirrade på mig själv i spegeln, ansiktet var så fult. Stirrar man en stund blir det förvrängt, jag stirrade tills knäna vek sig under mig, då hade det för länge sen ringt in. Mina tårar var salta och jag ville försvinna, rädslan över det var värst!

1 kommentarer:

Lina sa...

Varför faller vi? För att resa oss igen. Det är inte den starke som aldrig faller, utan den som finner styrkan att resa sig igen!

Familjen

Min fina familj som denna blogg i första hand handlar om. Jag heter Caroline, är 25 år och arbetar som vårdare i Örebro. Mannen i mitt liv heter Daniel, han är min trygghet och den som tar ner mig på jorden när jag ibland svävar bort lite för högt. Tillsammans har vi vår son William som betyder allt för oss! Vi bor i Kumla i en lägenhet med våra två katter och i denna blogg kommer du att få följa vårt vardagliga liv och allt som hör till!

William

Vår älskade lille prins William föddes 101007 och livet fick en helt ny mening. Det är bus från morgon till kväll och nu tar han även klivet ut i barnomsorgen, vilket betyder ännu mera bus!

Följ min blogg :)

Follow Caroline