2009-10-07
Det känns som om man hunnit med hur mycket som helst denna vecka och ändå är det bara onsdag än så länge. Provtagningen i måndags gick bra, sköterskan lyckades få blod redan på första försöket, vilket är väldigt ovanligt de brukar få sticka mig mängder av gånger och ändå inte få ut något blod så det slutar alltid med att de får sticka mig i typ handen eller något. Men som tur är så behövdes inte det denna gång, det var jag och pensionärerna som satt där och väntade och när jag fick gå in så kändes det som om jag gick före dem för de tittade så elakt på mig :p. Nu får vi se om proverna visar något, jag har inte hört något än och hör jag inget så var det inga fel på mig. Efter provtagningen gick jag hem och tog det lugnt innan det var dags att åka och jobba, men det var hyffsat lugnt så det gick bra :).

Igår var vi på en fruktansvärt bra föreläsning med jobbet på Wadköpings Utbildnings Center. Denna handlade om hot och våld samt hur man ska agera i dessa situationer. Föreläsaren var hur bra som helst som pratade om massa erfarenheter som han hade haft och de var både komiska och hemska. Han berättade också att det var över 600 personer som hade blivit dödade av sina vårdare pågrund av att vårdaren inte har följt den handlingsplan som funnits vilket jag tycker är hemskt, visst man måste få försvara sig i situationer där det är uttåtriktat våld men man måste också veta hur man ska agera för att det inte ska bli fel. Han berättade att en 14-årig pojke dött i USA pga att hans vårdare suttit på honom så att hans mage tryckts upp på lungorna, vilket resulterade i försämrad lungkapacitet och att lever och njurar lagt av efter jätte kort tid. Dessa vårdare dömdes för mord av domstolen, i Sverige där det hänt samma sak dömdes vårdaren till dagsböter.

Idag har det varit personalmöte och vi pratade om allt möjligt, men inget så där jätte viktigt. Sen på slutet av mötet så ringer Daniel och berättar att han gjort något dumt. Oj vad arg jag var, eller inte arg utan mer besviken, men jag hörde på honom att han var ångerfull så det går ju inte att vara jätte arg. Sen när jag kom hem så hade han städat här hemma för att jag skulle bli lite gladare :).

Imorgon är jag ledig, men förmiddagen ska ägnas till tvättstugan. Sedan vet jag inte vad vi ska hitta på, kanske ta en promenad om vädret tillåter, har ju blåst så jäkla mycket idag hade det inte gjort det så hade det varit jätte skönt att ta en promenad.

Var till Marina och bokade klipptid idag okså, fick redan nästa vecka vilket är väldigt ovanligt :P.

Nej nu ska jag nog ta och lägga mig, är jätte trött ikväll.

Ha det så bra!!

2 kommentarer:

Unknown sa...

hej snuttan. TACK! okej, men va skönt.. jag ska om ett tag lägg i en lite brunare färg.. men jag var ju tvungen att färga rött först.. men jag gillar färgen :D Du snuttan på lördag ska lite vänner komma hit och kolla fotbollen.. vill du komma? Love

Yliharju sa...

lampsalu, vem fan e de? ... hm? det är hannah bara så du vet ;)

Familjen

Min fina familj som denna blogg i första hand handlar om. Jag heter Caroline, är 25 år och arbetar som vårdare i Örebro. Mannen i mitt liv heter Daniel, han är min trygghet och den som tar ner mig på jorden när jag ibland svävar bort lite för högt. Tillsammans har vi vår son William som betyder allt för oss! Vi bor i Kumla i en lägenhet med våra två katter och i denna blogg kommer du att få följa vårt vardagliga liv och allt som hör till!

William

Vår älskade lille prins William föddes 101007 och livet fick en helt ny mening. Det är bus från morgon till kväll och nu tar han även klivet ut i barnomsorgen, vilket betyder ännu mera bus!

Följ min blogg :)

Follow Caroline