2009-09-01
Herregud vilken hysteri denna influensa skapar, snart går vi väl alla runt med munskydd om vi ens vågar att gå ut från våra hem. Visst ska man ta alla sjukdomar på allvar, men jag tycker att det börjar bli lite väl hysteriskt. Det är visserligen jätte hemskt att vi har svenskar som ligger med konstgjord lunga eller vad det nu hette. Men jag tror att om man drabbas så är man redan nedsatt i sitt immunförsvar, man har ingen ork att bli frisk och blir därför sjukare. Själv har jag varit förkyld i över en vecka nu, men ingen svininfluensa här inte, och nu är jag bara snorig och slemmig i halsen. Vet inte ens om jag kommer att gå och ta vaccinet för jag har hört att man kan bli dödssjuk av det och hur kul är det?! Sen hörde jag på radion igår att det är massor av vaccin som datumet börjar gå ut på och det lät ju inte så där jätte roligt, jag menar man ska inte äta/dricka sådant som datumet gått ut på med risk för att bli sjuka, hur ska man då våga ta ett vaccin som datumet gått ut på?! Nej hysteriskt är var det är, men jag tror ändå på en god handhygien för att hålla sig frisk så det så! :).

Nu har jag ätit lunch och duschat så nu får vi se vad denna dag bjuder på. Är ledig för en gångs skull :).. Daniel är på truckutbildning, han var hemma en sväng förut och luncha han med. Håller tummarna att det öppnar sig på jobbsidan när detta är slut!

Har läst lite i den nya bloggdrottningen Kissies blogg, HERREGUD vilken patetiskt människa. Hon är ju blåstare än blåstast ju, man får sig ett gott skratt varje gång man läser den för att hon är så blåst. Jag menar Blondinbella är ju nästan smartare än henne, eller till och med Linda Rosing :p.

Imorgon ska vi först på föreläsning med jobbet. Efter det ska jag med Linda hem och spendera ett par timmar där för att sedan bege oss till Strike för lite bowling med jobbet, sedan ska vi till Ladugårdsängen och Inger för att äta lite kräftor, paj och annat gott :). Ska bli riktigt trevligt :). Får hoppas att Daniel inte glömmer bort att hämta mig bara :).

Nej nu ska jag fixa mitt hår!

Hannah, I miss You!!

Ha det så bra!

1 kommentarer:

Yliharju sa...

älsk. jag blir så glad över att du finns hos mig. Du gör mig så glad. Jag hoppas vi kan ta och ses snart och bara prata skit. kanske till helgen vad gör du då? PUSS

Familjen

Min fina familj som denna blogg i första hand handlar om. Jag heter Caroline, är 25 år och arbetar som vårdare i Örebro. Mannen i mitt liv heter Daniel, han är min trygghet och den som tar ner mig på jorden när jag ibland svävar bort lite för högt. Tillsammans har vi vår son William som betyder allt för oss! Vi bor i Kumla i en lägenhet med våra två katter och i denna blogg kommer du att få följa vårt vardagliga liv och allt som hör till!

William

Vår älskade lille prins William föddes 101007 och livet fick en helt ny mening. Det är bus från morgon till kväll och nu tar han även klivet ut i barnomsorgen, vilket betyder ännu mera bus!

Följ min blogg :)

Follow Caroline