2009-09-24

Jag är så himla trött men inte får man gå och lägga sig eftersom att jag sitter på jobbet. Bara att stå ut ett par timmar till, skit att jag slutar klockan 8 imorgon bitti med. :s. Får stå ut så gott det går, blir ju extra klirr i kassan. Pratade med Gerd förut innan hon åkte hem och hon gör verkligen allt hon kan för att jag ska få mer procent, men det är ju omställningar inom kommunen som går före och inlasningar hit och dit, men får hålla tummarna. Skulle kanske bli en nattjänst ledig i december här, iofs bara på 65% men det blir ju bättre betalt med ob och så. Hon tyckte att jag skulle prata med nya chefen på en gång och visa mitt intresse så det ska jag ta och göra nästa vecka :).

Det blev inget jobb för Daniel, när han fick komma in andra gången så hade de vänt helt och talade om att säljaren själv fick ta kundkontakt och att det var hem till hushåll man skulle och inte företag, skolor hotell mm som annonsen sa och till råga på allt så kostade produkten 35000 kr och var praktiskt taget en dammsugare som kunde göra väldigt mycket. Jag menar kom igen, ofta en familj köper en dammsugare för 35000 kr i dagens läge, nej jag skulle inte tro det. Men idag spenderade han förmiddagen på jobbmässan, men blev inte mycket klokare för det så i eftermiddags när jag vaknat så åkte vi runt och skrev upp en massa företag han skulle kunna skicka sitt cv till och sen när vi kom hem så satt vi och gjorde iordning kuvert. Så imorgon ska 20 st brev skickas iväg och vi har ännu mer företag kvar så det är ju bara att hoppas att något av dem nappar. Annars vette fasen vad han ska göra, det fanns ju jobb på lager i Norge fick han veta idag men det är ju inte så himla skoj att åka dit själv kanske.

Imorgon ska jag ner till Laxå också när jag vaknar, måste komma ihåg att ringa pappa imorgon när jag åker hem och bestämma tid.

Nej nu ska jag väl fortsätta arbeta här.

Ha det så bra!

2 kommentarer:

Amanda sa...

Företaget påminner väldigt mycket om ett som Robin jobbade hos en vecka för ett par år sedan, kan nog vara samma? Han sa dock upp sig väldigt snabbt när han insåg att det skulle vara för svårt att sälja produkterna och att företaget verkade väldigt skumt.. De var med i Plus i samma veva.

Maria sa...

Duktiga duktiga bror :)

Familjen

Min fina familj som denna blogg i första hand handlar om. Jag heter Caroline, är 25 år och arbetar som vårdare i Örebro. Mannen i mitt liv heter Daniel, han är min trygghet och den som tar ner mig på jorden när jag ibland svävar bort lite för högt. Tillsammans har vi vår son William som betyder allt för oss! Vi bor i Kumla i en lägenhet med våra två katter och i denna blogg kommer du att få följa vårt vardagliga liv och allt som hör till!

William

Vår älskade lille prins William föddes 101007 och livet fick en helt ny mening. Det är bus från morgon till kväll och nu tar han även klivet ut i barnomsorgen, vilket betyder ännu mera bus!

Följ min blogg :)

Follow Caroline