2010-03-14
Måste säga att jag verkligen älskar solen, det är helt underbart att sitta på jobbet och se solen gå upp vid cirkus 6.00 och att när man åker hem så skiner den för fullt och himlen är klarblå.. Jag bara älskar det, dock förstör snön det hela, men den försvinner den med sakta men säkert. Vi pratade om förra påsken på jobbet igår innan kvällspersonalen gick hem. Jag och Inger jobbade då och vi hade bara en ungdom och jag sa det att då var det så varmt så jag hade ballerinaskor samt kortärmat på mig när vi var ute och gick på påskdagen, detta är inget att räkna med denna påsken men förhoppningsvis är vi en bra bit på väg dit :).. Vill bara att trottoarerna ska bli isfria så att man kan gå på dem utan risk för att halka, samt se ut som man bajsat på sig :p..

Har jobbat två nätter nu, de har gått kanon bra, dock har jag haft väldigt svårt för att sova. Igår somnade jag 9.15 och vaknade 11.30 och idag somnade jag 8.30 och vaknade 11.45 och jag kunde för allt i världen inte somna om, får ta igen sömnen i veckan när jag är ledig :)..

Igår köpte vi med oss lite gott fika och åkte hem till Kenth och Berit och fikade, det var mysigt :).. Idag var vi ditbjudna på lite mat och det är alltid lika gott :).. Annars har det som vanligt inte hänt så mycket sedan jag skrev här sist :)..

När lönen kommer ska ny tv till sovrummet inhandlas, Daniel ska även köpa ny mobil.. Känns skönt att man slipper oroa sig för pengar längre :). Vi ska dock spara sen, denna månad är ett undantag :)..

Nej nu ska jag kika lite på tv..

Ha det så bra!!

2 kommentarer:

Maria Widarsson sa...

Visst blir livet härligare så fort solen skiner!!! Längtar som en tok till sommaren!!

Annika sa...

Ojoj, vilken lyx ni har :) Men det ska bli otroligt skönt med egen tvättmaskin :)

Familjen

Min fina familj som denna blogg i första hand handlar om. Jag heter Caroline, är 25 år och arbetar som vårdare i Örebro. Mannen i mitt liv heter Daniel, han är min trygghet och den som tar ner mig på jorden när jag ibland svävar bort lite för högt. Tillsammans har vi vår son William som betyder allt för oss! Vi bor i Kumla i en lägenhet med våra två katter och i denna blogg kommer du att få följa vårt vardagliga liv och allt som hör till!

William

Vår älskade lille prins William föddes 101007 och livet fick en helt ny mening. Det är bus från morgon till kväll och nu tar han även klivet ut i barnomsorgen, vilket betyder ännu mera bus!

Följ min blogg :)

Follow Caroline