2010-03-21
Vad hände med vårkänslorna man hade igår? Igår sken solen, jag hade på mig ballerinaskor och skinnjacka, idag är det mulet snön faller och det är vinterjacka och vinterskor som gäller. Ett jäkla skit land bor vi i, jag anser att jag har rätt att klaga eftersom det snart är slut på mars och det ändå är en massa skit snö ute :s.. Jag vill ha vår nu, jag vill att träden ska få gröna löv och att gräsmattorna ska bli gröna..

Idag hade vi tvättstuga, var tvungen att ta den lilla med bara två maskiner, när vi kommer ner så är den ena maskinen trasig.. Jätte kul när man har massor av tvätt och bara har tre timmar på sig att tvätta.. Blir så jävla arg på ståhls som inte ser till att köpa in kvalitetsmaskiner istället för massa billigt skit.. Till råga på allt så suger både torkskåpet och tumlaren i den tvättstugan så kommer få hänga allt här uppe :s. Skulle ha tvättat i torsdags men då vaknade jag kl 5 på morgonen med världens yrsel, gick och la mig och sov till 9. Hade fortfarande yrsel men tänkte att jag kanske behövde äta något, åt en tallrik yoghurt men huvudet snurrade fortfarande, skulle gå in och lägga mig men hann inte mer än till sovrummet förrän jag fick vända och springa till toan för att kräkas :s.. La mig och somnade om till 13, hade fortfarande yrsel när jag vaknade och fick ringa och sjukanmäla mig från jobbet.. Ringde sjukvårdsupplysningen som sa att jag garanterat fått ett virus på balansnerven (som kan komma efter förkylning), det enda som hjälpte mot det var vila.. Låg däckad hela torsdagen, på fredagen var det lite bättre men var ändå inte på topp.. Känner fortfarande av det, men det börjar att bli bättre som tur är :)..

Fick mitt nya schema igår när jag jobbade, har fått 92.4% fram till 20/6 vilket är KANON bra!! :D.. Men detta betyder ju också att jag kommer att jobba nästan varje helg framöver.. Inte socialt för fem öre, men vad ska man göa när pengarna behövs..

Nej nu ska jag ner till tvättstugan igen så att tvätten hinner att torka lite iallafall..

Ha det så bra!!

0 kommentarer:

Familjen

Min fina familj som denna blogg i första hand handlar om. Jag heter Caroline, är 25 år och arbetar som vårdare i Örebro. Mannen i mitt liv heter Daniel, han är min trygghet och den som tar ner mig på jorden när jag ibland svävar bort lite för högt. Tillsammans har vi vår son William som betyder allt för oss! Vi bor i Kumla i en lägenhet med våra två katter och i denna blogg kommer du att få följa vårt vardagliga liv och allt som hör till!

William

Vår älskade lille prins William föddes 101007 och livet fick en helt ny mening. Det är bus från morgon till kväll och nu tar han även klivet ut i barnomsorgen, vilket betyder ännu mera bus!

Följ min blogg :)

Follow Caroline