2010-03-31
Snart är det påsk och imorgon är det 1 april, tiden bara flyger fram och det är nästan så att man inte hinner med att andas.. Visserligen är det bra att tiden går fort då blir det vår och sommar fortare, men ändå det skulle vara skönt att få stanna upp och andas lite ibland. Men just nu är det bara jobb, jobb och åter jobb som står på schemat, vilket märks här hemma för det ser rent ut sagt förjävligt ut.
Men v.15 är jag långledig och då får jag ta och göra en ordentlig storstädning..

Idag är jag ledig, eller ikväll i allafall, gick av jobbpasset imorse och lyckades få sisådär 3 timmars sömn, sen gick det inte mer, men då blir det förhoppningsvis lättare att somna ikväll och komma upp till tvättstugan imorgon kl 10.

Som sagt snart är det påsk och här hemma finns det inte ens en gnutta påskpynt, tycker att påsken inte är något speciellt som man behöver pynta en massa inför, roligare med julen :).. Vi var framme på Stellas här i Kumla idag, hon hade 40% på allt i hela butiken så vi kom hem med en tavla och bokstäver i ordet Love som vi ska ha i fönstret. Hade jag kunnat så skulle jag ha handlat upp allt i hela affären, älskar heminredningssaker, speciellt sånt som går i gammeldagsstil, tyvärr delar inte Daniel samma uppfattning men han får snällt bita ihop ibland ;)..

På fredag bär det av hem till Laxå för lite påskmat och mys :).. Var evigheter sen jag träffade dem så det ska bli riktigt trevligt :).. Får se om vi hinner förbi en sväng på skogsvägen också innan jag ska börja jobba.. Surt att jobba natt hela påskhelgen, men måste ha pengarna eftersom jag tydligen får restskatt på 7000 iår :s.

Nej nu ska jag fortsätta se på tv..

Ha det så bra!!

1 kommentarer:

Livet Enligt Emma sa...

stellas är en underbar affär som jag inte vågar sätta min fot i för då är det kört ;) ska tipsa mamma om 40% de e nog intressant hehe

Familjen

Min fina familj som denna blogg i första hand handlar om. Jag heter Caroline, är 25 år och arbetar som vårdare i Örebro. Mannen i mitt liv heter Daniel, han är min trygghet och den som tar ner mig på jorden när jag ibland svävar bort lite för högt. Tillsammans har vi vår son William som betyder allt för oss! Vi bor i Kumla i en lägenhet med våra två katter och i denna blogg kommer du att få följa vårt vardagliga liv och allt som hör till!

William

Vår älskade lille prins William föddes 101007 och livet fick en helt ny mening. Det är bus från morgon till kväll och nu tar han även klivet ut i barnomsorgen, vilket betyder ännu mera bus!

Följ min blogg :)

Follow Caroline