2010-01-05
Idag hade vi verkligen spenderbyxorna på oss jag och min karl.. Vi började dagen med att komma iväg alldeles försent till Nora, vi har blivit riktiga tids optimister, där vi skulle kolla efter ett nytt soffbord. Mina kära arbetskamrater tipsade om möbelaffären där eftersom det både var snygga möbler och billigt, och visst möblerna var jätte fina men så värst billigt var det inte. Så vi beslöt oss för att åka tillbaka in till Örebro och kika på Mio ifall att de kanske kunde ha något i våran prisklass, fick 2500 i julklapp till ett bord. Efter en stunds letande så hittade vi ett jätte fint bord som föll båda två i smaken, inte var det dyrt heller utan fick betala 1290 kr för det, helt överkomligt tycker jag :). Det betydde ju att vi hade lite pengar över, så vi for till NetonNet för att spana lite, det slutade med att vi kom därifrån med en ny bärbar dator samt en digital fotoram. Så nu ska vi bara be Johan lite extra snällt att hjälpa oss att sälja den stationära datorn så är vi av med den :). Efter som datarummet är tänkt att bli barnkammare någongång i framtiden så kommer vi inte att ha plats för den stationära datorn och då är det ju mycket smidigare med en bärbar :)..

Just nu sitter jag på jobbet, jobbar nästan varje natt denna vecka, det är bara natten mellan onsdag och torsdag som jag är ledig. Men det blir ju pengar så jag klagar inte, ska bli roligt att se vad jag får ut i lön nu när jag jobbar nätter samt hur mycket det skiljer sig från de andra lönerna. Kanske inte skiljer sig så himla mycket, men lite skillnad borde det vara.

Nyår var en mycket trevlig tillställning måste jag säga. Jag och Daniel hamnade i Hallsberg hemma hos Sandra och Niclas. Spelade lite spel, drack lite öl och sjöng lite Singstar, kvällen gick väldigt fort och helt hux flux så var det dags för att skola in det nya året. :).

Annars har det inte hänt så himla mycket sedan jag skrev sist. Bara varit hemma och tagit det lugnt.

Nej nu ska jag ta och fixa lite här så att jag inte somnar :).

Ha det så bra!!

0 kommentarer:

Familjen

Min fina familj som denna blogg i första hand handlar om. Jag heter Caroline, är 25 år och arbetar som vårdare i Örebro. Mannen i mitt liv heter Daniel, han är min trygghet och den som tar ner mig på jorden när jag ibland svävar bort lite för högt. Tillsammans har vi vår son William som betyder allt för oss! Vi bor i Kumla i en lägenhet med våra två katter och i denna blogg kommer du att få följa vårt vardagliga liv och allt som hör till!

William

Vår älskade lille prins William föddes 101007 och livet fick en helt ny mening. Det är bus från morgon till kväll och nu tar han även klivet ut i barnomsorgen, vilket betyder ännu mera bus!

Följ min blogg :)

Follow Caroline