2008-07-19
Efter en lång arbetsvecka så hade jag och Daniel bestämt oss för att igår skulle vi gå på bio och eftersom Hancock med Will Smith var en film som båda ville se så var det den filmen det fick bli.. Men innan bion så var vi tvugna att få lite mat i magen så vi åkte in till stan vid 18 och beslöt oss för att pröva Grekiska Kolgrillsbaren och gud vilken god mat de hade där, åt tills magen nästan sprack och jag njöt av varje tugga :).. Jag tog deras specialitet som bestod av tre sorters kött (lamm, fläskfile och något mer samt bläckfisk) medans Daniel åt oxfilé med bearnessås.. Den restaurangen kan jag verkligen rekomendera till dem som inte varit där än.. Tror att de är något billigare än Efesos med samt att det inte är alls lika mycket folk och att de har mycket finare uppläggning av maten..
Efter att vi ätit så vandrade vi bort till bion och det var massa folk som skulle se samma film som vi (konstigt när det är premiär :P), fast en pappa fick ta sin son och gå eftersom sonen inte var 15 år.. Filmen var kanon bra, men jag satt och höll mig för att spy under hela filmen.. Satt en raggare bredvid Daniel som nog hade glömt bort vad en dusch var, jäklar vad han stank och då menar jag verkligen stank.. Det började med att han tog av sig skorna och redan då blev man spyfärdig och ju längre filmen gick desto mer ville man spy eftersom han bara svettades mer och mer verkade det som, han vek upp byxxorna högre och högre hela tiden.. Det var tur att filmen bara var 1½ timma för annars hade jag spytt.. På slutet fick jag de där kallsvettningarna som man brukar få innan man ska spy, men jag lyckades hålla mig..
Förutom svettincidenten var det en väldigt lyckad och mysig kväll tycker jag :)..

Idag står det jobb på schemat vilket inte är så jäkla skoj eftersom jag är trött som en gnu idag, men men det är bara att gå dit och få sina pengar och se glad ut :p.. Det är tur att en viss person går på semester nu i allafall för då blir det lugnt de sista fem veckorna :)..

Nej nu är det dags att göra sig iordning så att jag inte kommer försent..

Ha det underbart!!

0 kommentarer:

Familjen

Min fina familj som denna blogg i första hand handlar om. Jag heter Caroline, är 25 år och arbetar som vårdare i Örebro. Mannen i mitt liv heter Daniel, han är min trygghet och den som tar ner mig på jorden när jag ibland svävar bort lite för högt. Tillsammans har vi vår son William som betyder allt för oss! Vi bor i Kumla i en lägenhet med våra två katter och i denna blogg kommer du att få följa vårt vardagliga liv och allt som hör till!

William

Vår älskade lille prins William föddes 101007 och livet fick en helt ny mening. Det är bus från morgon till kväll och nu tar han även klivet ut i barnomsorgen, vilket betyder ännu mera bus!

Följ min blogg :)

Follow Caroline