2008-07-09
Igår när jag kom till jobbet så ringde jag direkt upp till vårdcentralen för att få en telefontid och det fick jag 8.45.. sen när de ringde upp så förklarade jag mina problem för systern och sa att jag verkligen hade jätte ont, så hon bokade in en tid till läkaren åt mig 10.45..
Så jag gick iväg från jobbet en stund och knallade upp till vårdcentralen.. Efter att läkaren hade kollat i mitt öra så sa han att jag hade en kraftig infektion i hörselgången samt bakom trumhinnan som orsakats av en stor böld som sitter i hörselgången, denna böld sa han kunde liknas vid en finne fast värre så jag fick penicillin samt örondroppar som inte var billigt någonstans.. men men bara örat blir bra igen, fasen hör ju typ ingenting på det :s..
Efter detta var det bara att skynda sig tillbaka till jobbet för att ge de boende lite mat..

På eftermiddagen åkte vi till svampen med de boende för att fika.. Det var faktiskt väldigt skoj, men jag vägrade gå ut och kolla på den fina utsikten, kände mig mycket tryggare innanför glasdörrarna där det inte fanns någon risk att ramla ner eller något.. :)..
När jag kom hem efter jobbet så knallade jag iväg till optikern för att kolla synen, den var samma som förut, men han ansåg precis som förra optikern att om jag inte vill att den ska bli sämre så måste jag börja använda mina glasögon, vi kom även fram till att jag kankse är en person som inte kan ha linser, så vi kikade lite på nya glasögon och jag hittade ett par som han skulle fixa till åt mig.. Så helt plötsligt blev jag 2300 kr fattigare :s.

Idag är det dags för frissan med :).. Har ingen aning om frisyr eller något, men det visar sig sen :p.. Ska även göra slingor så det blir nog bra i slutändan hoppas jag :)..

Nej nu ska jag hoppa in i duschen..

Sol ute idag, så underbart!

0 kommentarer:

Familjen

Min fina familj som denna blogg i första hand handlar om. Jag heter Caroline, är 25 år och arbetar som vårdare i Örebro. Mannen i mitt liv heter Daniel, han är min trygghet och den som tar ner mig på jorden när jag ibland svävar bort lite för högt. Tillsammans har vi vår son William som betyder allt för oss! Vi bor i Kumla i en lägenhet med våra två katter och i denna blogg kommer du att få följa vårt vardagliga liv och allt som hör till!

William

Vår älskade lille prins William föddes 101007 och livet fick en helt ny mening. Det är bus från morgon till kväll och nu tar han även klivet ut i barnomsorgen, vilket betyder ännu mera bus!

Följ min blogg :)

Follow Caroline