2008-07-13
I fredags så jobbade jag till 16.. Efter det så åkte jag och Daniel in till Marieberg för att kika lite.. Köpte mig en ny klänning samt leggins medan Daniel köpte sig en ny tröja.. Sedan så köpte jag en present till Emma eftersom vi skulle på kalas där på lördan.. När vi kom hem så gjorde vi inte så mkt mer än att ta det lugnt och kika lite på tv.. Men det behövdes för jag var verkligen helt slut i huvudet efter det jobbarveckan..

I går så åkte vi hem till Kenth och Berit och åt lite mat innan vi begav oss till Emma och Jimmie.. Fast först fick vi åka tillbaka hem innan vi åkte för jag hade ju naturligtvis glömt hennes present hemma.. Till slut kom vi i allafall iväg så då hann vi träffa hennes söta nästan nyfödda lillasyster, även fast hon bara skrek hela tiden så var hon så liten och söt så man nästan smälter :).. När de hade åkt hem så kom mamma och pappa dit och då blev det fika.. Fick glass o maränger, var riktigt mums det ;).. Sedan begav vi oss hemåt för att ta det lugnt en liten stund, hade bestämt med Johan och Maria att vi skulle bowla inne på Strike på kvällen och sedan äta efteråt.. Det var riktigt skoj faktiskt, även fast det inte gick sådär jätte bra för mig, men det tycker jag verkligen att vi ska göra om snart igen :D.. Maten var riktigt god den med, minns inte riktigt vad restaurangen hette, men de hade typ massa tacos och sånt och låg på Järntorget..
När alla var mätta och belåtna åkte vi till Johans etta för att se hur den blev efter att han gjort iordning den och den blev riktigt riktigt fin faktiskt.. Nästan så att man ville ha den själv :).. Skit fina tapeter och kaklet i köket var hur snyggt som helst.. Hoppas verkligen att han får den såld snart bara :)..
När vi kom hem till Kumla igen så kollade vi lite på tv och naturligtvis så somnade jag, vaknade runt 3 inatt och då var det bara att borsta tänderna och gå och lägga sig :P..

Idag har vi inte gjort så mycket.. Var till Maxi en sväng förut och köpte lite saker som vi skulle ha till maten.. Idag stod det kall sås, lax och färskpotatis på menyn och det blev riktigt gott :).. Till och med Daniel tyckte om det :).. Lade laxen i marinad igår sedan så grillade jag den på elgrillen och det blev riktigt bra :).. Nu ska jag snart gå ner till garaget för att se hur det går för Daniel när han tvättar bilen och sen ikväll vet jag inte vad som händer, typ inget tror jag.. Men det är skönt det med.. Speciellt när man bara ska vara ledig två dagar på två veckor nu.. Men hey det blir ju pengar :)..

Ha det så bra allihopa!!

1 kommentarer:

Maria sa...

Det får vi absolut göra om snart igen! Supertrevligt!

Familjen

Min fina familj som denna blogg i första hand handlar om. Jag heter Caroline, är 25 år och arbetar som vårdare i Örebro. Mannen i mitt liv heter Daniel, han är min trygghet och den som tar ner mig på jorden när jag ibland svävar bort lite för högt. Tillsammans har vi vår son William som betyder allt för oss! Vi bor i Kumla i en lägenhet med våra två katter och i denna blogg kommer du att få följa vårt vardagliga liv och allt som hör till!

William

Vår älskade lille prins William föddes 101007 och livet fick en helt ny mening. Det är bus från morgon till kväll och nu tar han även klivet ut i barnomsorgen, vilket betyder ännu mera bus!

Följ min blogg :)

Follow Caroline