2008-05-16
Man blir riktigt bortskämd när man har haft underbart väder ett par dagar och sen blir det först jätte kallt och så kommer det regn, usch och fy vad trött jag är på det.. Allt blir så grått ute helt plötsligt och skulle det inte vara för alla gröna löv och blommor som börjar slå ut så skulle jag fasen tro att det är höst, tvi säger jag bara..

Igår åkte jag och Daniel in till Marieberg när vi båda slutade jobba.. Skulle handla present åt Oscar som fyller 7 år på lördag.. Men det blev lite mer än presenter eftersom jag hittade en grön satin top på H&M som jag jätte gärna ville ha och denna var slut på nätet, den kostade bara 98 kr så den slog jag till och köpte :).. Sen blev det ett linne att ha under, ett halsband att ha till och en mascara också.. Jag vet att jag inte har råd, men jag ville så gärna ha de sakerna.. Men nu är jag helt plötsligt väldigt fattig efter att ha kollat hur mycket jag har på kontot.. :s.. Aja får leva snålt den veckan som är kvar tills det blir lön.. :/..

Skrev klart mitt arbete i alternativ medicin igår också, nu ska jag bara skriva in det på datorn och skicka det till min lärare.. Sen ska jag skriva in hemsjukvården på datorn också.. Men det är en fråga jag inte hittar något svar om :s.. Aja får väl försöka att fortsätta leta..

Nej nu ska jag hoppa in i duschen, sen åka in till skolan för att tacka av lärarna och ge dem varsin present..

Ha en bra dag i regnet!

0 kommentarer:

Familjen

Min fina familj som denna blogg i första hand handlar om. Jag heter Caroline, är 25 år och arbetar som vårdare i Örebro. Mannen i mitt liv heter Daniel, han är min trygghet och den som tar ner mig på jorden när jag ibland svävar bort lite för högt. Tillsammans har vi vår son William som betyder allt för oss! Vi bor i Kumla i en lägenhet med våra två katter och i denna blogg kommer du att få följa vårt vardagliga liv och allt som hör till!

William

Vår älskade lille prins William föddes 101007 och livet fick en helt ny mening. Det är bus från morgon till kväll och nu tar han även klivet ut i barnomsorgen, vilket betyder ännu mera bus!

Följ min blogg :)

Follow Caroline