2011-08-05
I onsdags var jag och William på BVC för 10 månaders kontrollen. Innan det var våran tur så satt vi i väntrummet och lekte, det satt också en annan tjej där och när William tröttnade på att leka med mig så kröp han fram till henne och skulle upp i hennes knä, han är ju då inte blyg :p. Inne hos sköterskan gick det bra som vanligt, William visade att han både har pincettgreppet och att han kan klappa händerna :).
Nu är han 74.5 cm lång (72 cm den 30/5) och vägde 9200 g ( 8730 g den 30/5), att han inte gått upp jätte mycket i vikt var hon inte orolig för då han dels har varit sjuk och matvägrat i två omgångar samt börjat röra på sig så mycket mer än tidigare :).

Förberedelserna inför morgondagens namncermoni är i full gång och jag tror att jag har koll på läget :p. Måste dock knåpa ihop något fint att säga, men det ordnar sig nog :). Vi var och handlade massa tallrikar och sådant igår, nu är det bara drickor som ska köpas och kaffe! Mamma kommer hit idag och är barnvakt medan jag och Daniel åker och fixar i lokalen :).

William sover konstigt nog som bäst när det är varmt ute, inatt var det svalare och han sov som en kratta, dock behövde jag inte ge välling utan det räckte att sätta på musik så somnade han om. Får nog ta och lägga i hans täckte igen i sängen och se om han sover bättre.

Avslutar med en bild på min finaste som älskar att bada :)




- postat från iphone

1 kommentarer:

wictoria sa...

Va söt han är :)

sv; Jaha haha :) Tack ska du ha! Jag limmar i mitt löshår :) Kram!

Familjen

Min fina familj som denna blogg i första hand handlar om. Jag heter Caroline, är 25 år och arbetar som vårdare i Örebro. Mannen i mitt liv heter Daniel, han är min trygghet och den som tar ner mig på jorden när jag ibland svävar bort lite för högt. Tillsammans har vi vår son William som betyder allt för oss! Vi bor i Kumla i en lägenhet med våra två katter och i denna blogg kommer du att få följa vårt vardagliga liv och allt som hör till!

William

Vår älskade lille prins William föddes 101007 och livet fick en helt ny mening. Det är bus från morgon till kväll och nu tar han även klivet ut i barnomsorgen, vilket betyder ännu mera bus!

Följ min blogg :)

Follow Caroline