2009-08-19
Vad underbart det är att solen skiner :). Speciellt nu när man nästan känner hur hösten står runt husknuten och bara väntar på att göra entré. Det är inte längre någon värme i luften, speciellt inte på kvällarna när man slutar jobbet. Ska snart iväg och jobba, likadant imorgon, men på fredag är jag ledig och då blir det kräftskiva hemma i Laxå på kvällen. Fast denna gång ska jag ta det mycket lugnare än förra året, mådde ju inte så bra på jobbet dagen efter då :p.

Igår kom mina nya converse också :). Älskar dem trots att de är begagnade, men det är knappt synbart och använder jag dem ute ett par gånger så kommer det inte synas alls :).

Riktigt mätt är jag med, har precis ätit lax, potatis och kallsås som jag gjorde själv. Känns som om magen ska sprängas :s. Fast var ju en glad överraskning på vågen imorse, ner 5 kg nu :). Det lönar sig att hålla sig borta från godis, dricka och skräpmat :). Är snart nere på vikten jag hade förra sommaren, men då hade jag ju gått på cambridge kuren så det räknas inte :).

Daniel ska föresten gå och ta truckkort v.36 :). Hoppas att hans chanser att få jobb ökar då, men det tror jag säkert att de gör, håller tummarna i allafall :).

Igår efter jobbet åkte vi in till stora staden Örebro för att besöka Maria och Johan och damn vad magen hade växt sen jag såg henne sist och det var inte länge sen :). Levererade även min hemmagjorda present som jag hoppas att de tyckte om :). Nu längtar jag bara tills lilla Britney kommer ut :).

Nej nu ska jag platta håret och fixa mig :). 8 dagar kvar tills jag blir brunett :)..

Ha det så bra!

2 kommentarer:

Maria sa...

Vi älskar presenten :)

Annika sa...

Läser upp lite betyg. Matte, Religon, kommunikation.m.m.

Familjen

Min fina familj som denna blogg i första hand handlar om. Jag heter Caroline, är 25 år och arbetar som vårdare i Örebro. Mannen i mitt liv heter Daniel, han är min trygghet och den som tar ner mig på jorden när jag ibland svävar bort lite för högt. Tillsammans har vi vår son William som betyder allt för oss! Vi bor i Kumla i en lägenhet med våra två katter och i denna blogg kommer du att få följa vårt vardagliga liv och allt som hör till!

William

Vår älskade lille prins William föddes 101007 och livet fick en helt ny mening. Det är bus från morgon till kväll och nu tar han även klivet ut i barnomsorgen, vilket betyder ännu mera bus!

Följ min blogg :)

Follow Caroline