2012-03-30
William har kommit in i en sån otroligt rolig fas just nu, notera ironin. Han som alltid varit en solstråle (aja nästan alltid i allafall) har gått och blivit en riktig rebell med humör värre än jag vet inte vad. Han är arg och frustrerad mest hela tiden, i sina raseriutbrott så kastar han sig bara rakt bakåt och skriker så lungorna snart hoppar ut. När han sover och vaknar är han till och med förbannad. Detta humör tar lite på krafterna hos en annan så idag var det faktiskt lite skönt att lämna honom ett par timmar på dagis, de trodde nog att jag överdrev lite när jag berättade hur han varit de senaste dagarna. Men när jag kom för att hämta honom så hade även de fått se de sidorna och de var lite chockade för det var ju inte alls den William de var vana vid. Eftersom google är min bästa vän så har jag ju sökt lite och såg att barn kan bli så här precis innan talet kommer igång, de blir arga och frustrerade över att inte bli förstådda. Det är ju faktiskt inte jätte lätt att förstå honom när han talar sitt egna lilla språk ;). Vilket som så hoppas jag att detta går över snarast!!

Annars har det inte hänt så jätte mycket, dagarna rullar på i en alldeles för snabb fart!

Nu ikväll har Camilla och jag varit med barnen i Örebro och kollat på Mora Träsk, det var riktigt kul och till en början tyckte William också det men sedan fick han ett utbrott utan dess like. Som tur var gick det över med lite muta ;).

Nej nu ska jag sova så jag kommer upp till jobbet imorgon!

0 kommentarer:

Familjen

Min fina familj som denna blogg i första hand handlar om. Jag heter Caroline, är 25 år och arbetar som vårdare i Örebro. Mannen i mitt liv heter Daniel, han är min trygghet och den som tar ner mig på jorden när jag ibland svävar bort lite för högt. Tillsammans har vi vår son William som betyder allt för oss! Vi bor i Kumla i en lägenhet med våra två katter och i denna blogg kommer du att få följa vårt vardagliga liv och allt som hör till!

William

Vår älskade lille prins William föddes 101007 och livet fick en helt ny mening. Det är bus från morgon till kväll och nu tar han även klivet ut i barnomsorgen, vilket betyder ännu mera bus!

Följ min blogg :)

Follow Caroline