2011-04-06
William, håll huvudet högt av stolthet för att du är du och för att ditt jag är vackert
Bli någon för dig själv, tillåt dig att vara unik
Ge dig själv utrymme att växa, likt ett frö utvecklas till en blomma
Behåll dina vingar, ängel du behöver dem
Jag är din beskyddare närhelst du behöver mig

William, du är huvudpersonen i ditt liv
Bli aldrig så kär att du lämnar över dig själv till kärleken
Förlora inte dig själv
Har du inte dig själv har du ingen
Stå alltid på din egen sida, på det stadigaste benet
Det finns en styrka i svaghet, du kommer se den
Jag finns här för att stötta dig när livets vindar blåser hårt

William, lyssna alltid till dig själv
och håll för öronen när människor talar illa om dig
De är bara avundsjuka på din själs skönhet
Låt dina lungor andas in syret som ger hjärtat liv
Dröm om din framtid och den ska bli din
Se det lilla i världens oändlighet
Se dig själv
Jag kan vara din extrahud när du känner dig hudlös

William, lär känna dig själv
Lär dig att du kan allt du vill
En hel värld väntar på dig därute och den är din att utforska
Dina blå ögon kan se mer än du tror
Jag kommer att finnas där för dig med all den kärlek min famn kan åstadkomma


Jag kan inte riktigt förstå att imorgon var det sex månader sedan världens mest underbara lille kille kom in i våra liv. Den kärlek jag känner för honom går inte ens att beskriva i ord. För ett år sedan låg han i min mage och jag var gravid i fjärde månaden, nu finns han här hos oss och det är som om han alltid har gjort det. Att få ta del av hans framsteg och utveckling är en fanatstisk resa, en resa både jag och Daniel tycker är helt underbart. Livet har fått en helt annan betydelse sedan William kom in i vårat liv! Vem hade kunnat ana för sju år sedan, när Daniel och jag blev vi, att vi skulle sitta här med världens finaste lille kille och ha en underbar framtid att se fram emot :).

1 kommentarer:

Maria sa...

Vackert och innerligt sant!

Familjen

Min fina familj som denna blogg i första hand handlar om. Jag heter Caroline, är 25 år och arbetar som vårdare i Örebro. Mannen i mitt liv heter Daniel, han är min trygghet och den som tar ner mig på jorden när jag ibland svävar bort lite för högt. Tillsammans har vi vår son William som betyder allt för oss! Vi bor i Kumla i en lägenhet med våra två katter och i denna blogg kommer du att få följa vårt vardagliga liv och allt som hör till!

William

Vår älskade lille prins William föddes 101007 och livet fick en helt ny mening. Det är bus från morgon till kväll och nu tar han även klivet ut i barnomsorgen, vilket betyder ännu mera bus!

Följ min blogg :)

Follow Caroline