2009-12-20
Ja snart är julen här, fast lika fort som den kommit så är den över vilket är både skönt och tråkigt. Älskar verkligen julen och traditionerna som hör till den, vilket kommer att bli jäkla svårt att bryta sedan när man får barn. Men vi kommer att fara runt på julafton när någon bebis behagar att pluppa ut (om cirkus 10 år vill säga :P), det har vi redan pratat om fast vi kommer att variera första andhalten år för år, det blir mest rättvist så :). Och eftersom jag är uppväxt med att fara runt på julafton så ser jag inga problem med detta och inte heller min kära karl eftersom han höll med mig helt i mina framtidsplaner ;).. Det enda tråkiga denna jul är att jag tyvärr inte kommer att få vara med om Ellas första julafton, det är lite synd men jag hoppas att jag får träffa den lilla sötnosen någongång i mellandagarna i allafall :).. Och Maria också såklart :). Johan jobbar ju så honom blir det nog lite svårt att få träffa..

Just nu sitter jag på jobbet,Har jobbat en natt och detta är andra natten än så länge är jag pigg, men man kan ju fråga mig runt 3 igen för då kommer jag nog inte att vara lika pigg :).. Fick låna Daniels bil idag, han är så välldans snäll min karl, han ville inte att jag skulle frysa ihjäl imorgon när jag ska hem som jag fick göra imorse :s. Tror att det är dags att köpa en ny bil, har redan tittat ut lite olika bilar hos bilhandlare, kombis med ordentligt bagageutrymme :P.. Dessa bilar var både relativt nya (-05, -06), hade den utrustning som Daniel tyckte att jag skulle ha, hade gått under 10.000 mil allihop och var prisvänliga. Så fort Daniel har ett jobb så blir det till att gå till banken och låna lite pengar.. Skulle ha råd redan nu, om lönen fortsätter att vara så bra som den är nu, men ifall att det kommer en oväntad utgift så är det ju skönt att veta att man har de pengarna istället för att de går till banken på en gång.. Men jag ska prata lite med min far om detta, för även han var inne på att jag behöver en ny, min bil är ju trots allt 20 år och har hållt i 2 år. Detta är rekordet för mina bilar :).. Men nu fungerar ju fläkten när den känner för det, värmen har lagt av, bakljuset har slutat fungera (kankse funkar om man byter lampa :p). Så vi får se vad som händer nästa år.. Nu är det ju nästan så att Daniel också funderar på att köpa en ny bil, fast efter att jag köpt en, det var en sorgens dag igår när vi fick reda på att SAAB skulle avvecklas, det är verkligen en epok som går i graven. Jag lider med alla Trollhättanbor samt alla underleverantörer som drabbas och jag lider med hela svenska folket över att vi kommer att drabbas av detta även vi. Jag hade ju hellre betalat mera pengar i skatt för att låta SAAB vara kvar än mera pengar för att de lägger ner för det kommer vi ju att få göra nu.. Nej nu är det nog pratat om bilar :p..

Imorgon när jag vaknat ska vi bege oss in till stan för att hälsa på Jossa, Micke och lilla Viggo :).. Var ju jätte länge sen och man ser ju att han växt så det knakar sen vi såg honom sist :). Jossa ska även klippa Daniels hår vilket verkligen behövs nu innan jul.

Nej nu ska jag väl ta och göra något produktivt :p..

Ha det så bra!

3 kommentarer:

Yliharju sa...

Ja det var synd. hm! det var länge sen vi festa!

Yliharju sa...

jahaa! jaaa, det kanske vore något. Jag har inte bestämt vad jag ska göra, men hun. Kan vi inte höras när det börjar närma sig och se vad som händer.? PUSS

Fröken Becca sa...

Njae, jag vet ju inte vad det är för kön än. Men de andra som fanns i sex-delars-setet det var nåt med massa djur på. Blått kan ju även tjejer ha :)

Familjen

Min fina familj som denna blogg i första hand handlar om. Jag heter Caroline, är 25 år och arbetar som vårdare i Örebro. Mannen i mitt liv heter Daniel, han är min trygghet och den som tar ner mig på jorden när jag ibland svävar bort lite för högt. Tillsammans har vi vår son William som betyder allt för oss! Vi bor i Kumla i en lägenhet med våra två katter och i denna blogg kommer du att få följa vårt vardagliga liv och allt som hör till!

William

Vår älskade lille prins William föddes 101007 och livet fick en helt ny mening. Det är bus från morgon till kväll och nu tar han även klivet ut i barnomsorgen, vilket betyder ännu mera bus!

Följ min blogg :)

Follow Caroline