2009-12-26
Ja julen alltså, vilket är skönt men ändå tråkigt.. Åkte hem till mamma och pappa i onsdags för att sova över och ha lite mys med dem. Jag och Oscar klädde granen, sedan provsmakade vi julmaten. Kom i säng ganska sent eftersom pappa och jag fastnade framför Sagan om Ringen filmen.

På julaftonsmorgonen blev jag väckt kl 7.00 av att Oscar stod i dörren och skrek "syyyyyrran du måste öppna paketet du har i strumpan", jag ska inte säga något för jag var exakt likadan när jag var liten men just då kände jag bara att jag ville sova mer :). Vid 8 kom Jimmie och då blev det paketöppning (första omgången), eftersom pappa fyller på julafton så fick han ju självklart öppna först.. Sedan var det dags för oss andra, jag fick sängkläder, handdukar, film, pengar, presentkort på Gina Tricot mm.. Efter det åt vi frukost och tog det lugnt innan det var dags att göra sig iordning innan de andra skulle komma. De kom vid kl 13 och det var jätte trevligt att träffa morrmor och morfar igen, det är ju pinsamt dåligt av mig att inte ha träffat dem sedan förra julen, det måste jag verkligen ändra på till nästa år. Vi åt massor av mat och tog det lugnt, iår skippade vi Kalle Anka eftersom Oscar var så otålig och ville öppna paket :).. Denna omgången fick jag parfym, pengar, fina ljusgrejer mm.. Vid kl 17 hade alla åkt hem och vi pustade ut i soffan, jag väntade på att Daniel skulle ringa och säga att han var på väg hem men det samtalet kom aldrig :P.. Men vid 19.30 åkte jag hem för då var jag så trött så jag ville bara sova, Daniel kom straxt efter att jag kommit hem så han fick hjälpa mig att bära upp mina julklappar.. :). När vi kom upp till lägenheten så bytte vi julklappar, jag fick en klocka, presentkort på Gina Tricot och en parfym :).. Sedan spelade vi tv-spelet han fick av mig innan det var dags att krypa i säng :)..

Var verkligen en TOPPEN julafton!!!

Igår så gjorde vi inte så mycket eftersom jag skulle jobba här i Kumla, så det blev mest att slappa innan det var dags att gå iväg.

Idag begav vi oss ut i ruskvädret för att åka ner till Laxå, mamma och pappa ville ju fira lite jul med Daniel de med :).. Så det blev paketöppning för Daniel och så bjöds det på lutfisk och till efterätt blev det ris ala malta, mums ;).. Efter Laxå så åkte vi hem till Kenth och Berit för att jag skulle få fira lite jul med dem, det bjöds på fika och paketöppning, fick presentkort på Gina Tricot (fasen vad jag kan handla kläder nu :p) samt pengabidrag som ska gå till ett nytt vardagsrumsbord :). Nu sitter vi här hemma, jag kollar datorn medan Daniel spelar tv-spel :)..

Imorgon hoppas jag att Ella och Maria kommer till Kumla så att jag får fira lite jul med dem, Ella har ju lite paket kvar här. Sedan ska jag iväg till Örebro på kvällen för att jobba natt..

Nej nu ska jag surfa vidare.

Ha det så bra!!

1 kommentarer:

Amanda sa...

Tack, vi hade en riktigt fin jul! Det verkar som er var det också! :) Hoppas att allt är bra med er & att ni får en fin nyårsafton också!

Familjen

Min fina familj som denna blogg i första hand handlar om. Jag heter Caroline, är 25 år och arbetar som vårdare i Örebro. Mannen i mitt liv heter Daniel, han är min trygghet och den som tar ner mig på jorden när jag ibland svävar bort lite för högt. Tillsammans har vi vår son William som betyder allt för oss! Vi bor i Kumla i en lägenhet med våra två katter och i denna blogg kommer du att få följa vårt vardagliga liv och allt som hör till!

William

Vår älskade lille prins William föddes 101007 och livet fick en helt ny mening. Det är bus från morgon till kväll och nu tar han även klivet ut i barnomsorgen, vilket betyder ännu mera bus!

Följ min blogg :)

Follow Caroline