2009-11-17
Just för tillfället sitter jag på jobbet. Har tagit två extra nätter, den första inatt och den andra imorgon. Måste ju komma in i nattrutinerna eftersom jag snart går på och jobbar natt jämt :). Än så länge går det bra, bara två ungdomar här och ingen av dem är någon som gör allt för mycket liv av sig så det kommer nog att bli en otroligt lugn natt. Jag ska strax börja med mina nattsysslor och när de är färdiga så placerar jag mig i soffan med någon bra film tror jag :).

Igår var jag hem till Laxå, pappa hjälpte mig att svetsa de som behövde svetsas på bilen så det känns skönt att det är fixat slipper jag tänka på det. Inte för att jag ägnat allt för många tankar på det men ändå :). Sedan bjöds det på både mat och fika :). Övriga helgen har jag bara jobbat, känns inte som om jag gör så mycket annat just nu.

Idag fick Daniel reda på att han inte kommer att få någon anställning på Alfapac, när han ringde och meddelade detta till sin handläggare på ams så blev hon jätte arg eftersom de sagt att en praktik där skulle leda till minst ett vikariat. Imorgon skulle hon kalla till möte med en handläggare i Hallsberg så då får vi se vad de kommer fram till. Om det inte löste sig så skulle hon försöka hitta en plats där praktiken garanterat ledde till vikariat eller anställning.

På onsdag hoppas jag att jag får träffa Maria och lilla Ella, det var allt för länge sen nu tycker jag :(. Och denna gång är jag varken sjuk eller bakis så då borde jag få hålla ;).

Nej nu är det dags att återvända till arbetet.

Ha det så bra!!

0 kommentarer:

Familjen

Min fina familj som denna blogg i första hand handlar om. Jag heter Caroline, är 25 år och arbetar som vårdare i Örebro. Mannen i mitt liv heter Daniel, han är min trygghet och den som tar ner mig på jorden när jag ibland svävar bort lite för högt. Tillsammans har vi vår son William som betyder allt för oss! Vi bor i Kumla i en lägenhet med våra två katter och i denna blogg kommer du att få följa vårt vardagliga liv och allt som hör till!

William

Vår älskade lille prins William föddes 101007 och livet fick en helt ny mening. Det är bus från morgon till kväll och nu tar han även klivet ut i barnomsorgen, vilket betyder ännu mera bus!

Följ min blogg :)

Follow Caroline