2008-09-11
Det är inget roligt med tvättstuga, speciellt inte när man känner att man hade kunnat sova hur länge som helst idag.. Igår fick jag tvinga mig själv att somna vid 12 var inte ett dugg trött efter att ha jobbat mina två nätter.. Och nu är jag ledig fram till imorgon kväll.. Sen ska jag jobba natt hela helgen.. Nu har de gjort om systemet i tvättstugan med.. Nu har man två tvättstugor att välja mellan.. Antingen den jag har nu, med 4 maskiner en kass torktumlare som man får starta var 40.e minut och ett rätt litet torkskåp.. Eller den andra där man bara har två maskiner men en torktumlare som är kanon och ett kasst torkskåp.. Suger gör det.. Vill ju kunna tvätta inne i den med många maskiner för att sedan torktumla i den andra.. Men men..

Igår skulle Daniel jobba över en himla massa så när jag hade vaknat och duschat så beslöt jag mig för att åka in till Skopunkten för att se om jag kunde hitta mig ett par skor, och det gjorde jag :).. Hittade ett par bruna stövlar med foder i som jag kan ha i vinter, ett par svarta stövlar utan klack och ett par korta "stövlar" också de utan klack.. Blev riktigt nöjd faktiskt och tre par skor för 748 kr är inte farligt.. :).. Men sen när Daniel kom hem så sa han att "Du är väl medveten om att du bara köpt skor som jag tycker är fula", köpte nämligen med rund tå på skorna och Daniel tycker bara om spetsig, men det är ju inte han som ska ha skorna på fötterna :p.

Idag ska jag med jobbet ut och äta.. Vi ska till Sokrates för att fira Åsa som snart fyller 40 år och som snart får en liten bebis samt Jeanette som snart fyller 50 år.. Ska bli riktigt trevligt faktiskt :)..
Har sökt nattjobbet med så nu är det väl bara att hålla tummarna.. Men med min tur så får jag ju det aldrig :/.. Fast jag hade alla kvalifikationer som de sökte.. Rätt utbildning samt inriktning och det har ju inte hon jag jobbar med nu för hon har ingen utbildning alls så jag tycker ju att jag ska gå före henne fast hon har jobbat där längre..

Daniel och jag lade ner att köra ren kur med cambridge denna gången, utan nu så kör vi kombinerad kur, vilket betyder att vi äter cambridge två ggr per dag samt ett mål mat ur kokboken med nyttiga recept.. Får vi se hur det funkar, jag tycker maten i den verkar jätte god men Daniel är ju lite kräsen, men han sa att han skulle äta den ändå :p..

Nej nu ska jag ta och fixa lite här sen knalla nerför alla trappor och hänga upp tvätten..

Ha det bra!!

1 kommentarer:

Maria sa...

Låter smart med Cambridge!

Lyssna inte på vad broder säger angående skorna! Tycker du att de är snygga så är de det :)

Familjen

Min fina familj som denna blogg i första hand handlar om. Jag heter Caroline, är 25 år och arbetar som vårdare i Örebro. Mannen i mitt liv heter Daniel, han är min trygghet och den som tar ner mig på jorden när jag ibland svävar bort lite för högt. Tillsammans har vi vår son William som betyder allt för oss! Vi bor i Kumla i en lägenhet med våra två katter och i denna blogg kommer du att få följa vårt vardagliga liv och allt som hör till!

William

Vår älskade lille prins William föddes 101007 och livet fick en helt ny mening. Det är bus från morgon till kväll och nu tar han även klivet ut i barnomsorgen, vilket betyder ännu mera bus!

Följ min blogg :)

Follow Caroline