2008-08-11
Jag kan inte klaga ett dugg på fredagens konsert med Winnerbäck i Brunnsparken.. Eller jo lite för han spelade inte Kom Änglar, men det är inget att göra något åt och den övriga musiken levde upp till alla förväntningar så jag är lycklig i allafall. :).. Kvällen startade hemma hos Maria och Johan med drinkar och cider medan regnet gjorde sig påminnt utanför fönstret.. Men när vi sedan åkte vid 20 så hade det slutat och efter det kom det inte en droppe, det var tur det för annars hade nog Maria svettats bort i sin poncho :).. Vi fick bra platser också, såg hela scenen.. Tills ett gäng fjortisar och en hoppande illaluktande hippie beslöt sig för att tränga sig framför mig.. Då var det nästan så att jag kunnat slå till dem.. Men musiken gjorde att jag sansade mig och det blev en toppen kväll med en massa bilder, både bra och mindre bra tagna.. Är ju så himla darrhänt så vissa av bilderna ser det ut som det är världens jordbävning. Vid 23 var konserten slut och då fick vi praktiskt taget stapla oss bort till bilen, knäna var stela och tårna hade domnat bort. När vi kom hem så la vi oss på en gång, dödströtta men överlyckliga, eller i allafall jag :).





På lördagen stod det städ på schemat och vi hann med rätt så mycket.. Det är bara sovrummet och toan kvar som Daniel har lovat att ta idag när jag jobbar.. Nu är det mycket finare här hemma och framförallt mycket renare och fräschare, men det dröjer nog inte länge förrän katthåren gör sig påminda igen :p.

Igår for vi till Marieberg för att försöka lämna in Daniels mobil, det gick inget vidare eftersom killen på Siba trodde att det bara behövdes en uppdatering på mjukvaran eller vad han sa.. Men den kunde vi inte göra där för då hade allt raderats på mobilen, så när Daniel skrivit upp de nummer han ska ha så kan vi göra en sådan uppdatering hemma.. Är inte mobilen som den ska efter det så får vi åka tillbaka och lämna in den..

Idag står det jobb på schemat, eller det gör det hela veckan förutom till helgen.. Har bara denna och nästa vecka kvar, har gått sjukt fort de här 10 veckorna i sommar.. Jag hoppas hoppas hoppas att jag får vara kvar..


Nej nu ska jag plocka lite så Daniel inte har något att klaga på när han kommer hem :).

Ha det underbart!!

0 kommentarer:

Familjen

Min fina familj som denna blogg i första hand handlar om. Jag heter Caroline, är 25 år och arbetar som vårdare i Örebro. Mannen i mitt liv heter Daniel, han är min trygghet och den som tar ner mig på jorden när jag ibland svävar bort lite för högt. Tillsammans har vi vår son William som betyder allt för oss! Vi bor i Kumla i en lägenhet med våra två katter och i denna blogg kommer du att få följa vårt vardagliga liv och allt som hör till!

William

Vår älskade lille prins William föddes 101007 och livet fick en helt ny mening. Det är bus från morgon till kväll och nu tar han även klivet ut i barnomsorgen, vilket betyder ännu mera bus!

Följ min blogg :)

Follow Caroline