2008-06-04
Gudars skymning vad varmt det är, och jag vet inte vart jag ska ta vägen just nu för i alla rum jag befinner mig i är det lika varmt och jag rinner typ bort.. Får ta och ställa mig i duschen och ta en riktig kalldusch, fast när man kommer ut är man ju lika svettig igen.. Men nu ska jag inte klaga på värmen för den har varit efterlängtad och nu är det sommar på riktigt, men jag tycker att det skulle vara standard med ac i varje rum i en lägenhet :p..

Sitter och letar lite recept på god mat.. Eftersom både jag och Daniel fick våra skattepengar igår så tyckte jag att det var en bra idé att åka in och handla lite mat så man har det hemma för en gångs skull.. Tänkte även göra en matlista på vad vi ska äta så att man slipper fundera över det.. Men känner jag min kära sambo rätt så är det väl inte mycket av maten som kommer att passa så kräsen som han är, eller bortskämd sedan barnsben rättare sagt..

Jag måste ta och städa och baka också så att det är gjort tills nästa vecka.. Farmor kunde ju inte komma på mitt kalas den 14.e så hon kommer på min födelsedag den 10.e istället.. Så då blir det städning och bakning i helgen, jätte skoj när det ska bli kanon väder.. Eller inte, men men vad ska man göra..

Fick mina betyg igår också.. Det var rolig läsning måste jag säga :D.. Doch drog ju mitt VG i psykologi från gymnasiet ner det, men det kunde jag ju inte påverka ändå.. Igår var jag ner till Laxå också, Jimmie ska ju låna min bil till Sweden rock, så jag hoppas att den är hel när han kommer hem med den.. Emma körde hem mig till Kumla igen och så hade hon med sig deras lilla hund Miio, vi tänkte kolla om det gick bra mellan honom och katterna för att han ska ju följa med på mitt kalas.. Haha det gick ju typ inte alls, Miio blev jätte glad när han såg Astrid och Gösta, men de blev inte lika glada :P.. Jäklar vad de reste ragg, man kunde inte ens känna Göstas kropp för all päls som var ivägen :p.. Så vi får väl ta och stänga in dem eller ngt sen när det är kalas..

Fast nu ska jag ta och sätta mig på balkongen en stund och skriva en matlista för att sedan ta en dusch..

Ha det underbart!!

En vän är en person som kommer nära när andra försvinner, Walter Winchell.

0 kommentarer:

Familjen

Min fina familj som denna blogg i första hand handlar om. Jag heter Caroline, är 25 år och arbetar som vårdare i Örebro. Mannen i mitt liv heter Daniel, han är min trygghet och den som tar ner mig på jorden när jag ibland svävar bort lite för högt. Tillsammans har vi vår son William som betyder allt för oss! Vi bor i Kumla i en lägenhet med våra två katter och i denna blogg kommer du att få följa vårt vardagliga liv och allt som hör till!

William

Vår älskade lille prins William föddes 101007 och livet fick en helt ny mening. Det är bus från morgon till kväll och nu tar han även klivet ut i barnomsorgen, vilket betyder ännu mera bus!

Följ min blogg :)

Follow Caroline