2008-06-13
Usch jag tycker inte alls om vädret som är ute nu, jag vet att jag klagade när det var jätte varmt men jag tar fasiken hellre det än att man sitter inne och fryser.. Nej tillbaka till sol och värme nu tack innan man fryser till en isbit..

Denna vecka har det inte hänt speciellt mycket, mer än att jag städat som en tok, haft lite minikalas i tisdags då jag fick min nya kamera samt bakat.. Idag gick jag till och med upp samtidigt som Daniel för att baka bullar :P.. Jag är bra knäpp ibland måste jag ju säga, haha, men då hann jag till marieberg med i lagom tid, innan allt folk kom, för att byta min klänning som jag köpte igår utan att pröva.. Den var en aningens förstor så jag fick byta till en mindre storlek vilket var jätte bra för det är ju alltid bra för självförtroendet :)..

Idag är det ju fredagen den 13.e med och det är nog faktiskt lite av en otursdag, i allafall för mig, imorse när jag bakade bullar så tog jag ut en plåt ur ugnen (med grytlappar) och satte in en ny, sedan upptäckte jag att de bullarna jag tagit ur inte var riktigt klara utan jag tog ur plåten ur ugnen som jag nyss stoppat in utan grytlappar och tänkte mig inte för utan tog även den varma plåten utan grytlappar, det sved till rätt bra på fingrarna måste jag säga :s.. Sesan brände jag mig ytterligare än gång, och fich även reda på att jag inte fick ett jobb jag hade sökt, det var en familj som ville ha personlig assistent till sina två söner, den ena hade downs och den andra autism, i annonsen framgick inte att det var under sommaren de behövde mest hjälp så när jag pratade med mamman idag så trodde hon att det skulle bli alldeles för tufft för mig att både jobba hos dem samt 100% i Kumla och det kan jag ju i och för sig hålla med om.. Bättre lycka nästa gång helt enkelt..

Imorgon så blir det först jobb till 15.30 sedan ska jag hem fort som fasen för runt 16-16.30 så blir det kalas :).. Daniel ska iväg och hämta smörgåstårtan medan jag jobbar, så ska jag ta fram allt jag bakat ur frysen sen ikväll så det är tinat tills imorgon.. Så det blir både smörgåstårta och fika imorgon :)..

Måste ta och tacka Sandra som skickade födelsedagspresent till mig på posten, det hade jag inte alls väntat mig men det var jätte gulligt gjort, tack så mycket :)..

Nej nu fryser jag snart ihjäl så jag ska ta och gå till soffan och lägga mig under filten..

Ha det underbart!!

1 kommentarer:

Maria sa...

Tack för senast! Det var jättetrevligt och du hade bakat kanonbra ju! Trist med fotbollen bara!

Familjen

Min fina familj som denna blogg i första hand handlar om. Jag heter Caroline, är 25 år och arbetar som vårdare i Örebro. Mannen i mitt liv heter Daniel, han är min trygghet och den som tar ner mig på jorden när jag ibland svävar bort lite för högt. Tillsammans har vi vår son William som betyder allt för oss! Vi bor i Kumla i en lägenhet med våra två katter och i denna blogg kommer du att få följa vårt vardagliga liv och allt som hör till!

William

Vår älskade lille prins William föddes 101007 och livet fick en helt ny mening. Det är bus från morgon till kväll och nu tar han även klivet ut i barnomsorgen, vilket betyder ännu mera bus!

Följ min blogg :)

Follow Caroline