2013-04-21
Igår kväll när jag kom hem så hade en tjej satt ut sin vagn på Blocket, en Teutonia Fun från 2011. Precis en sån som jag vill ha och hon ville ha 2300 kr för den, samma pris som den från 2009 som jag hittade i Örebro. Jag skickade sms till henne imorse och frågade om den kunde hållas till nästa helg då jag jobbade idag och vagnen fanns i Skara, detta kunde hon tyvärr ej göra utan det var först till kvarn som gällde. Eftersom jag kan vara väldigt impulsiv (barnslig om man frågar Daniel) och har jag fått för mig en sak så är det så det ska vara, så ringde jag till mina kära föräldrar tidigt imorse och frågade om inte de kunde åka till Skara för att titta på den och ev köpa den, de var ju inte jätte sugna på det men efter lite tjat så gav de med sig. De tyckte att den var i så bra skick så den fick följa med hem :). Jag och William åkte så klart ner till Laxå efter jobbet för att hämta den och lämna en tack blomma till mina underbara föräldrar och vagnen var verkligen i kanon skick. Jag provkörde den och jag var fäst vid den på en gång, så nu jäklar ska det promeneras när bebis kommer :). Synd bara att man bor som man bor då vi inte har förråd i källaren och jag vill ju inte att den ska bli stulen.

Idag är det andra dagen som William inte sovit middag och det har gått kanon bra! Han somnade inte ens i bilen hem från Laxå, vilket jag trodde, trots att han var dödstrött. Så han har hållt igång sen strax innan kl 7 imorse till kl 21 ikväll :). Hände en liten olycka här hemma när vi kom hem, han skulle leka pirat med pappa och de använder trappen som båt. Dock fick William för sig att kliva ner ett par steg utan att backa och med vanliga strumpor och halkade. Gled ner ett par steg vilket resulterade i skrapmärke på ryggraden och blåmärke :/. Tur att vi ska till Bvc imorgon på 2.5 årskontroll så kan hon få kika på det. Efter Bvc ska vi träffa Cajsa på öppna förskolan, var så länge sen vi sågs pga sjukdomar och jobb så det ska bli så roligt att ses!! :)

Imorgon måste jag till Apoteket också för att köpa något mot halsbrännan som bara blir värre och värre :(.





0 kommentarer:

Familjen

Min fina familj som denna blogg i första hand handlar om. Jag heter Caroline, är 25 år och arbetar som vårdare i Örebro. Mannen i mitt liv heter Daniel, han är min trygghet och den som tar ner mig på jorden när jag ibland svävar bort lite för högt. Tillsammans har vi vår son William som betyder allt för oss! Vi bor i Kumla i en lägenhet med våra två katter och i denna blogg kommer du att få följa vårt vardagliga liv och allt som hör till!

William

Vår älskade lille prins William föddes 101007 och livet fick en helt ny mening. Det är bus från morgon till kväll och nu tar han även klivet ut i barnomsorgen, vilket betyder ännu mera bus!

Följ min blogg :)

Follow Caroline